Bearded Beast Svart 14.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 nei alt var som normalt , var som en bryter ble slått over. Kunne brått komme og likedan brått begynte virke igjen. så alltid like spennede når en skulle dra på igjen etter ei stripe på sakte fart. i fjor vår var eg som sagt borti det der eei periode før den holdt seg perfekt nesten heile sommeren. Den går som normalt på tomgang. einaste man merker er at lyden slett ikkje er så sint og motoren like hissig som før om man tar et rask drag i hendelen. I "sommer" har den ikkje vist tegn til å ville virke rett. Sitér dette innlegget Link to post
båtføreren Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Håper de sjekket reservariet før innsprøytningen der du skal tappe vannet ut fra filteret ditt. Tøm denne og fyll på litt westfrost i tanken 2 dl på 100 liter. Nå er jeg blank :) lykke til Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Er det byttet ECU? Hadde satset på nullstilling og ny opplasting av samme versjon firmware først. Men det er antageligvis gjort. Det har vært my snakk om ECU (computer'n i denne tråden.) Gammel elektronikks evne til å holde på egne data er ikke så god som dagens elektronikk. Har verkstedet sagt at motoren slår over i sikkermodus? I sikkermodus vil motoren ikke gå fort pga manglende eller feil (tolkning) av motordata. Er ny opplasting av eksisterende versjon firmware (software) gjort? Brunswick må ha folk som kan dette bedre. Send regningen til Brunswick! De er ansvarlig for at verkstedet nå står opprådd for videre handling når motoren ikke viser feilkoder og åpenbare ting er prøvd. Nyere versjon firmware kan kanskje tolke motordata bedre og gi bedre feilmeldinger en "ingen". Alternativt kan ny firmware versjon generere feil som ikke finnes hvis noen motorkomponenter er for gamle (inkompatible). Er du sikker på at ingenting ble skiftet like før alt dette startet? Igjen: Send regningen til Brunswick Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 (redigert) Det har vært tidenes dårligste sommer med regn og kuling siden juni så hakje vært mulig å lette på lokket. Og dei få timane det har vært opplett har eg brukt til andre ting.. Du må ha vært bortreist i sommer (på mer enn en måte), Korsnes! Tre første ukene av juli var det sol og atter sol og varmt her på Nordvestlandet, også før og etter har det vært bra, men siste uka har det vært høstvær. Jeg har brukt båten mange herlige soldager på fjorden og har gått i shorts i hele sommer, bortsett fra siste uka. Dårlig unnskyldning du bruker for å la være å lette på lokket! Dessuten tipsa jeg deg i mai om å dra ut til Otterlei hos AS Fiskevegn, han er trollmann på slike motorer. Nå må du dra deg ut dit før du syter mer om den motoren! Redigert 14.August.2009 av Skvulpen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 14.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 heiheihei har ikkje sytt eg vel, var ikkje eg som dro fram igjen tråden har vært opptatt med heilt andre prosjekt så an ligge no der. Tenkte ta det til vinteren når sesongen er over. Har vært 100% opptatt med andre prosjekt så hakje brydd meg med det da det er kaos på ethvert båtverksted sommeren likevel. Hva er det du sier sol de tre første ukene i juli?? om du regna 14 grader og overskyet med konstante regnbyger som shortsvær så har det vært bra ja. Her har vært EI uke finvær og det var forrige uke. Eller har det regnet og vært kaldt heile min ferie på 4 uker. forrige uke var den siste. Ja også var det ei uke i Juni engang med finvær. Skyane he vel samla seg ved Sulafjellet da tenke eg Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 14.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Nei det er ikkje byttet ECU. Eg veit ikkje detaljer om hva som er gjort. Bare at de ga opp. Får prøve ei anna sjappe tenke eg og heller ikkje gå dit meir.. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 (redigert) Litt utenom tema, men skulle gjerne hørt hva Brunswick hadde å si til dette. Synes du det er greit å ha betalt for manglende kompetanse? Det er jo kompetanse pengene dine har kjøpt. Delvis kompetanse uten tilfredstillende resultat er vanlig innen utveksling av tjenester i næringslivet, men som forbruker har du bedre rettigheter. Banke i bordet overfor verkstedet? Redigert 15.August.2009 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Får prøve ei anna sjappe tenke eg og heller ikkje gå dit meir.. Hei igjen `Korsnes`, har du snakket med Ravns Garage? Send en mail/tlf og legg frem problemet ditt. (De tar ikke betalt for gode råd/forslag) Som mange har vært inne på her er det nok ECU`n som er problemet. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
eCera Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Hei Korsnes, Remvik & Standal AS fikk ny mekaniker på Mercury tidlig i sommer.. En fra Latvia som er meget dyktig på elektronikk... Den forrige mekanikeren var bare en liten ungdom uten lang erfaring, så jeg tror ikke du bør gi opp ennå! :) Bare et tips om du fremdeles har troen på det... Jeg fikk iallefall fikset mine problemer (selv om det var garanti sak...) Og nå er ikke folk sykmeldt på brunswick heller såvidt jeg vet.. bare late :P Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Og nå er ikke folk sykmeldt på brunswick heller såvidt jeg vet.. bare late :P Såvidt jeg har hørt er vel de fleste av staben oppsagt...... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 23.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 ja nå når sesongen virkelig går mot slutten så kan hende det begynner bli ledig kapasitet rundt om igjen. Sitér dette innlegget Link to post
rhummels Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Hei! Det er et kjent problem på Optimax modellene at det kan oppstå korstlutning i coilene, som også føre til defekt ECU. Finnes en Service Bulletin på saken hvor det står veldig greit hvordan en kan måle coilene. Coilen(e) kan være defekt selv om de de produserer strøm til tennpluggen.... Motoren er også veldig kresen på korrekt tennplugg! så sjekk at du har NGK ZFR5F-11 eller Champion RC12MC4 R Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 16.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2011 Hadde vært artig å få vite hvordan det endte med denne motoren ... Solgt, dumpet eller brukt til moring? Er du i live Korsnes / Plutonium? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2011 ligger innerst i garasjen. Motoren altså, ikkje eg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.