Jump to content

verksted ute av stand til å reparere mercury 135hk 1999


Bearded Beast

Recommended Posts

Det hadde vært interessant med en brukerundersøkelse på 10 år gamle motorer av lik størrelse og ca. tilsvarende antall kjørte timer.
Det har jeg etterlyst i mange år også.

 

 

hva jeg kan gjøre ja. nei si det. skandalen er jo at merkeverkstedet kasta inn håndkleet. mercury er mao null verdt i Norge idag
Nei da.

Jeg må støtte de andre her når det gjelder Ravns Garage.

Det er eneste gode grunn til å kjøpe Mercury... Ja Droll også da :smiley:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Snakka litt med TSG i dag og fikk høre at de første Opimaxene har feil på softwaren i motoren. Politibåten fikk en slik motor og de sa at at de slet med mye problemer der også.

 

Kanskje du trenger ny software rett og slett ?

 

Ta en tlf til TSG og har om de har noen konkrete råd. De gutta (og jenta) KAN Mercury :)

 

tlf er 63 80 20 89, Spør etter Petter eller Terje (si at Tore med Nordkappen ba deg ringe ;) )

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Du Korsnes,

trasig dette med den motoren din. Siden du bor i Sula, antar jeg det er verksted i Ålesund du bruker? Du vet sikkert at der er to forhandlere som selger og server Mercury, både Fiskevegn i Steinvågen og Remvik & Standal på Nørve. Begge er autorisert og jeg vet at hos en av disse er der en mekaniker som har rykte for å være "trollmann" på motorer og har skrudd amerikanske totaktere i en mannsalder. Har vanskelig for å tro at han har "gitt opp" en motor ...

 

Hvilket verksted brukte du? Kanskje en ide å kontakte det andre? Ikke sikkert at det løser saken, men kanskje verdt et forsøk før du prøver mer omstendelige og dyre ting?

 

Bare en tanke.

Link to post
Share on other sites

AS Fiskevegn holder til i Tonningsgate, du kjører over Steinvågbrua, passerer gamle Hjelset Motorfabrikk, og like før svingen til Storvika Småbåthavn / avkjørselen til Akvariet finner du dem på venstre hand, ned mot sundet. Kart

 

Det er Fiskevegn som nå fører Askeladden og Skibsplast, der Mercury er standard motorisering. De har autorisert Mercury-verksted med flere mekanikere, men ta kontakt med Otterlei, det han ikke kan om påhengere er knapt verd å vite. Han jobba tidligere hos Johs. Paulsen, han har skrudd Mercury, Mariner og Suzuki (totakt) siden tidenes morgen ... :wink:

 

Lykke til!

Redigert av Skvulpen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

han har skiftet båt :wink: rett nok ikkje sjødyktig den heller :giggle: njaa hakje vært i kontakt med dei enda. må få unna regningane fra første besøk før det blir noe andre besøk..

 

softwareproblem ja, jojo det er meget mulig! blir ikkje meire mercury her i gården iallefall :wflag:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
:wink: nei er tung nok til det men blir kansje litt dyr moring ja. Hakje skjedd så mykje anna enn motoren har fått seg et lite bukkeskjegg nederst på stammen der den tar nedi sjøen. Det har vært tidenes dårligste sommer med regn og kuling siden juni så hakje vært mulig å lette på lokket. Og dei få timane det har vært opplett har eg brukt til andre ting..
Link to post
Share on other sites

Om denne motoren[som jeg kjenner meget godt] ikke ryker og lukter mye bensin når du prøver å presse den så er det mest sannsynlig et software prob.

Var en del problemer med dette på denne da den kom.

 

Er foresten besyndelig at de leverer ut motoren og fakturerer deg uten at den er oppe å går.

Har vel litt med service å gjøre dette da

 

Denne feilen er velkjent på denne motoren og det er der de skal begynne uten feilkode på motoren.

Ville ikke gitt opp dette prosjektet her.

 

Er dette feilen så har du rett til å få "rettet" dette uten kostnader om motoren er aldri så gammel.

 

Om dette er feilen skal du ha pengene tilbake mener nå jeg da de skal vite dette :)

Link to post
Share on other sites

ingen feilkoder , alt er tipp topp. Vi skjønner ikkje hvorfor den ikkje går som den skal. vi aner ikkje ka vi skal gjøre. Har aldri vært borti problemer med desse motorene osv.... var beskjeden som fulgte med :crazy: fikk den med hjem da de ikkje hadde anelse om hva de sku gjøre så hadde bare blitt stående likevel.

 

ja det hverken ryker eller lukter, den bare dauer vekk i rykk og napp til eg drar ned igjen gassen.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville absolutt lagt inn ny software. Dette er ikke rare kostnaden om det ikke skulle være dette som er feilen.

 

På den modellen du sliter med så er det gitt klar beskjed om at disse ikke skal feilsøkes og skiftes deler på når den ikke produserer noen feilkode om feilen ikke er åpenbar.

Da skal den oppgraderes med siste software for å utelukke dette da denne jobben tar 3-4 minutter å gjøre. Hele jobben er beregnet 1 time i boka og tar ca:30 min.

 

PS. Forundrer meg at den kom seg en periode. Men må legge til at etter softwareupdate så er den i stand til å produsere flere feilkoder-

 

Ville gått for dette først da dette utelukker mye.

 

La du merke til om den gikk litt høyt på tomgamg og at du ikke fikk helt fult turtall på den før den begynte med dette?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...