Jump to content

Hvilken teakolje har du best erfaring med?

Elmer

Recommended Posts

Hei.

Er klar over at temaet om teakolje er skrevet mye om på forumet, men jeg søkte og fant ikke noe som gikk direkte på dette.

Jeg skal olje badeplattformen. Har tidligere brukt Hempel Teakoil, men var svært dårig fornøyd med denne. Synes den holdt alt for kort før den ble slitt vekk.

Hvilken teakolje har dere best erfaring med.

teknisk hvitolje fra Statoil. Anbefales av windy.

Enkelte teakoljer har midler i seg som løser opp natene. Teknisk hvitlje er en relativt tykk helt ren olje. Har gode erfaringer med den selv.

Teaken på badeplatformen har jeg hatt ubehandlet. Liker ikke at skitt fester seg i olje og at et er fare for at teaken er glatt når man er våt på føttene. Vask teaken med grønnsåpe og masse vann når den er skitten. Jeg gjør det et par ganger i sesongen.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Anbefales av windy

Bitteliten, du burde vel nå ha byttet til Golden Teak Sealer :smiley:? Nord West benytter Hövelings Golden produkter på alle nye og brukte båter. I tillegg fikk denne best i test, og det eneste produktet som skilte seg ut i Båtmagasinets gjennomgang og testing av båtpleieprodukter i 2008. Jeg har benyttet Cleaner, Brightner og Sealer for første gang i år, og det blir spennende å se resultatet.

Redigert av mhemil (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...