Sjøtunga Startet 1.Mai.2009 Del på Facebook Startet 1.Mai.2009 (redigert) Jeg planlegger å bytte genoavinsjene på båten, og er ute etter praktiske erfaringer fra andre som har gjort dette før. De gamle er skrudd på en "pidestall" med gjennomgående skruer, og på undersiden ser det ut som det er et tynt lag med epoksy e l strøket over mutterne. kan det tenkes at basen er limt fast med epoksy på oversiden også? Generelt: hvilke problemer kan en vente å måtte stri med? Redigert 1.Mai.2009 av hljoen (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
JGH Svart 1.Mai.2009 Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Er vel bare skru opp og sjå, på mine vinsjer så var det bare silikon under. 6 gjennomgående bolter. Hvilke vinsjer skrur du av? Skulle hatt en gammel billig en eg Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Sjøtunga Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Hvilke vinsjer skrur du av? Skulle hatt en gammel billig en eg Lewmar 40 two speed, ikke selvskjøtende. Jeg går ut fra at de har stått der siden båten var ny i 1978. Fungerer greit nok, men friksjonsbelegget på trommelen er delvis slitt av. Tar gjerne imot bud på dem De skal byttes ut med nye selvskjøtende Lewmar 40 two speed. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Cerveza Svart 1.Mai.2009 Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 (redigert) Jeg byttet genoavinsjer for et par dager siden. Det var litt silikon under vinsjene, i tillegg til boltene, men det var veldig greit å bytte de. -Jeg brukte ett av de orginale hullene, og tettet de andre med glassfibersparkel. -Forsenket alle hullene og hadde silikon der istedet for under hele vinsj-"basen". Prøvemontering.. Redigert 1.Mai.2009 av Cerveza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.