Jump to content

AQ140A mangler turtall


AQ140A

Recommended Posts

Hei. Var ute å cruset idag, Men ser at jeg får den bare opp i 4600omdr. Denne skal vel har 5500 på topp. Må vel inrømme at forgasserne har vært på service, jeg har skrudd litt pluss prøvd å justere tenningen bedre siden ifjor, Så jeg antar det har en årsak. Ellers går motoren fint, men sliter litt med å få den til å gå fint på tomgang ved grunnjusteringen så jeg er ett stykke ut med omdr. på skruene

 

Noen som kan hjelpe meg i havn igjen?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

I går når jeg skulle ta igjen båten oppførte den seg på samme vis som i en tidligere tråd av meg. Måtte jobbe med gassen for å få den til å gå. Når den ble varm ordnet det seg, men den dauer vekk ved belastning på ca. 1500- 2000 omdr. men virker fint ved tomgang og fri

 

Las i en annen tråd at mulig årsak kunne være for liten klaring på stift? Må sjekke dette om noe har endret seg for alt på motoren er nytt. Kanskje det er dette fenomenet som en tidligere her inne anbefalte meg å skifte til elektronisk tenning?

 

En annen ting er at jeg har i tilegg til hovedfilter ett finfilter før bensinpumpa. Dette filteret ser tomt ut, men vist jeg kobler fra og legger slange og en kanne med bensin høyere en pumpa, så fyller filteret seg opp til randen. Kan her være noe? Sliter pumpen?

 

NB. Forgassere er nyoverhalt hos forgasserservice så de utelukker jeg. Takk foresten til den mannen. Utrolig god service

 

Men jeg kørte jo fint som bare det dagen før tross i at jeg klarte bare 4600 omdr.

Redigert av AQ140A (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hei kan ikke hjelpe med de problem du har men har samme motor med ett filter som også ser tomt ut men min fungerer ganske greit, prøvde og med kanne høyere enn pumpa og da var filter fullt. vet ikke om dette hjelper deg men tror ikke ditt prob ligger i pumpe så lenge min funker

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei å takk for svar. Jo det hjalp mye. Er greit å få utelukke pumpa. I tilegg så har jeg vært ute idag, og bensin får den ivertfall.

 

Tenninga er justert til ca. 10 grader, vanskelig å få den akkurat. Fiser en gang eller 2 ved kaldstart og må jobbe med gasshendel nesten til den er varm. Når den er varm er den ok.

 

Jeg tror det er enten pluggene som ryker igjen eller tennstiften.

 

Det jeg kan utelukke er forgasserne, overettmerkene ifbm. tannreim og justering av tennin siden den nå ligger ca der den skal.

 

Men jeg håpte kanskje en av de erfarne her inne med slikt kunne gi ett pip :seeya:

Redigert av AQ140A (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hello :smiley:

 

Tja jeg har ikke måttet jobbe med gasshendel før, men kan det da være bare en bonus i så tilfelle? Kan være greit at konkludere med at å jobbe med hendel er normalt som du sier.

 

I bruksanvisningen står det at ved kald motor skal det gies 3 støt i fri, og motor legges på ca. 1500omdr. Står ingenting om at en må jobbe :lol: Men det da nytt og ubrukt :yesnod:

Link to post
Share on other sites

om du ikkje måtte jobbe litt før så er det nok pga et ikkje ubetydelig overskudd på bensin :wink: så det betyr bare at den nå er magrere og slik det skal være. til kaldere til verre. ja det er fort forskjell på de fine ord i reklamen og virkeligheten..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...