Jump to content

Vannlekasje AQAD 41 A 90 mod


sun

Recommended Posts

Hei.

Sliter med vannlekasje i transam plata, det sildrer vann inn ved innfesting til powersylinder på babord side. Lurte da på om det var noen her på forumet som har vært borti noe sånt. Regner vel egentlig med at jeg må opp med båten igjen :sad: hvis ikke det er noen som har noen gode forslag her

Link to post
Share on other sites

Hei.

På min forige båt lakk det også vann inn slik du bekriver, men på min kom vannet fra styre akslingen som går gjenno på toppen.

På den ene motoren var det nok å hrise opp i smørenippelen, men på det andre drevet var den knekt å måtte byttes.

mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Hei! Du beskriver lekkasjen ved innfesting "power sylinder". regner med du mener trimsylinder :smiley: . Da er lekkasjen mest sannsynlig i o-ring på denne bolten. Da må du ha båten på land for å fixe dette. Fremgangsmåten blir da å fjerne låse skrue som står i enden på nevnte bolt på innsiden i båten. Deretter fjerner du debidutt som står i bakplaten på utsiden, og monterer en smøre nippel. Pump in grease til bolten popper ut på innsiden, og bytt o-ringen på denne. Monter i motsatt rekkefølge. Lykke til :smiley:

Link to post
Share on other sites

Eller, dersom det er plass på innsiden (dvs at utsparingen i hekken er lagd etter malen): Det er mulig å skru en skue inn i enden av bolten som holder trimsylinderen, jeg tror skruen skal være 6 mm (å angi gjengetype tør jeg ikke gi meg ut på). Legg noen skiver som har større indre diameter enn bolten mellom, og benytt skruen som en ters. Etter hvert som bolten kommer ut finner du en passende kopp fra koppnøkkelsettet ditt og setter i mellom. På denne måte kan bolten terses ut slik at o-ringen kan byttes.

 

Men, båten må som bm 850 påpeker på land først. Og, verkstedhåndboken til 280 og 290-drevene finner du i dokumentarkivet. Her står hele operasjonen beskrevet.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...