Jump to content

Kan jeg bruke oljeblandet bensin som har stått vinteren over?

Elmer

Recommended Posts

Hvis kanistren er tett (lokket lufting at Benzolen ikke kan flykte) da er sjansen at den blir dårlig etter bare 6 måneder ganske liten.

I hvert fall har jeg erfart det i mange tusen ganger ut i fra gamle bedriften min.

Og tenk på reservekanister på bil.

Den blir også brukt skjelden, hos de fleste, og motoren går med det uansett.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Hei! Smøringen i oljen slutter å fungere etter noen mnd når den har vært blandet med bensin, du kan bruke bensinen, men du MÅ ha i mer olje!! Jeg kjenner flere som har skåret både mopeder, gressklippere og motorsager pga de blir skjelden brukt og står med gammel bensin og oljeblanding.

De 300kr du taper på å evt bytte ut bensinen er jo lite i forhold til skåret motor. Jeg hadde enten byttet ut bensinen eller blandet i riktig % med 2takts olje.

Lykke til.

Redigert av Hokky (see edit history)

Jeg startet vår 2 takts påhenger på overvintret bensin. Det røk som rakkern (rene gamle VP'en :wink:). Etter å ha kjørt i litt sjø der bensinen fikk blandet seg litt - så ristet jeg tanken noen ganger også - ved neste oppstart fungerte alt normalt - i den grad en 2 takts påhenger er normal da. Litt ryker den jo. Bensinen jeg har har nok fortsatt litt mer enn 1% blanding som den skal ha - jeg har ennå ikke brukt opp all bensinen jeg fylte 2% på for innkjøring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...