Elmer Startet 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2009 Eldste sønnen min avsluttet sesongen i fjor med nesten full tank. Bensinen er til en to-takts motor og altså oljeblandet. Den er på plasttank. Kan han bruke denne bensinen i år, eller må vi bytte den ut? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Du behøver bare å riste kanisteren ordentlig, da blandes det igjen. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
espenal Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Jeg har hatt masse problemer med "gammel" bensin. Mye vanskeligere å starte, risiko for stopp osv. Jeg tar ikke kjangsen på gammel lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Har brukt bensin som har overvintret både på utenbordsmotorer, gressklippere, osv, uten at det har skapt nevneverdige problemer av noe slag. Helt uproblematisk. Men, jeg er rimelig kjapp med å få litt " frisk bensin " på tanken etter en overvintring. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Hvis kanistren er tett (lokket lufting at Benzolen ikke kan flykte) da er sjansen at den blir dårlig etter bare 6 måneder ganske liten. I hvert fall har jeg erfart det i mange tusen ganger ut i fra gamle bedriften min. Og tenk på reservekanister på bil. Den blir også brukt skjelden, hos de fleste, og motoren går med det uansett. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
edo Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Jeg bruker den men passer på å riste den godt før bruk Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
"Mathilde" Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Vil absolutt anbefale deg å bytte til ny bensin. Hell den gamle over på bilen (hvis du har benisnmotor). En liten dash med totaktsolje gjør ingen skade. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Jeg brukte opp en halv tank med 6 eller 7 år gammel totaktsoljeblandet bensin for noen år siden. Merket ingen forskjell... Men så var det jo japsepåhenger da. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Elmer Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Takker for raske svar. Tenker jeg bruker bensinen. Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 (redigert) Hei! Smøringen i oljen slutter å fungere etter noen mnd når den har vært blandet med bensin, du kan bruke bensinen, men du MÅ ha i mer olje!! Jeg kjenner flere som har skåret både mopeder, gressklippere og motorsager pga de blir skjelden brukt og står med gammel bensin og oljeblanding. De 300kr du taper på å evt bytte ut bensinen er jo lite i forhold til skåret motor. Jeg hadde enten byttet ut bensinen eller blandet i riktig % med 2takts olje. Lykke til. Redigert 2.Mai.2009 av Hokky (see edit history) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Draco24styling Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Hei! Smøringen i oljen slutter å fungere etter noen mnd når den har vært blandet med bensin Dette tviler jeg på, tror heller at olje og bensin har skilt seg, ved en kraftig oppristing blandes olja inn igjen Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Elmer Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Skader jo ikke å ha i litt ekstra olje. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Kjør på... Du merker ingen forskjell! God sommer!!! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Jeg startet vår 2 takts påhenger på overvintret bensin. Det røk som rakkern (rene gamle VP'en ). Etter å ha kjørt i litt sjø der bensinen fikk blandet seg litt - så ristet jeg tanken noen ganger også - ved neste oppstart fungerte alt normalt - i den grad en 2 takts påhenger er normal da. Litt ryker den jo. Bensinen jeg har har nok fortsatt litt mer enn 1% blanding som den skal ha - jeg har ennå ikke brukt opp all bensinen jeg fylte 2% på for innkjøring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.