Jump to content

Selvpolerende eller hard bunnstoff

1975david

Recommended Posts

Takk for gode råd :)

Båten ble heldigvis grundig rengjort når den ble tatt opp i høst, så all skitt og groe er fjernet. Underlaget ser bra ut. Skal fortsette med sort farge ja.

Det neste blir å finne riktig farge på gelcoat sparkel til å fylle igjen noen småskader.

Hvilke kjemikaleier eller rengjøringsmidler er det båt-firmaene benytter for å fjerne groe og slim, når båten blir tatt opp om høsten?

Eller er det spyling og skrubbing som gjelder der også?

Ok, dere har overbevist meg, har alltid sverget til hardt bunnstoff da jeg syntes det blir så stygt etterhvert som selvpolerende smitter av ved mekanisk kontakt, f.eks ett tau som ligger inntil bunnen av båten, nye båten er i år primet med 2 komponent sejet og sejet hardt bunnstoff, om ett år eller to fortsetter jeg med sejet selvpolerede 033 (reagerte faktisk ved kjøp at det var så lite av racing stoffet i hyllene, enten så selger det dårlig, eller så hadde alle kjøpt det tenkte jeg :lol:

Argumentet for å slippe nedsliping av bunn i fremtiden er største argumentet for overgang til selvpolernde stoff :yesnod:

Såsant underlaget er jevnt, ... må du ikke tenke på å bruke noe annet en selvpolerende...

Litt usikker på hva du mente her, Ingar. Mener du at dersom underlaget ikke er jevnt, så kan det være bedre å fortsette med hardt bunnstoff? Jeg trodde selvpolerende var å foretrekke uansett. Sånn har i alle fall jeg tenkt på min jeep, hvor jeg strengt tatt burde ha slipt og jevnet ut, men ikke tatt meg ork (enda).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...