Jump to content

Tidlig sesong = tid for slep (?)

Brynjar

Recommended Posts

Var utpå med min far i går, bare tøffa rundt og prøvekjørte nye leker og titta litt i skjærgården.

Vi så 4-5 båter som var under slep i ulike retninger blandt annet unggutt i en ca25-26' plastsnekke som ble slept i saaaaaaaakte fart av en annen gutt i en 8' gummibåt med 10hk påhengs.

Stakkaren som dro satt baklengs i jolla og styrte med ene hånda mens han holdt tauet til snekka i den andre.

Da vi oppdaga at de kun hadde beveget seg noen få hundre meter i havnebassenget på en drøy halvtime gikk vi rundt å tilbød å slepe dit de skulle, det viste seg å være noen kilometer - de gutta hadde ikke kommet hjem før langt på kveld. Det tok oss under halvtimen å få dem til Løvika (holdt 5-6 knop).

Gutta var naturlig nok kjempehappy og ville så gjerne betale for hjelpen. Ikke tale om sa vi. "Sånn e det på have.. kan man hjelpe så ska man hjelpe, neste gang kan det være vorres tur" - sa fadern :smiley:

Får håpe de og alle de andre som måtte slepes får orden på redskapen så det blir en flott båtsommer på alle mann

:flag:

.

.

bmhe

Selv opplevd å stå havarert.... enkelte var så nyskjerrig at de var kun få meter unna meg... tilby meg å slepe meg inn?? Nei for all del....

Å ta penger for slep synes jeg er helt ok, iallefall hvis det er en kostnad for den som sleper.... men at folk skulle hatt mer av deres holdninger er det ikke tvil om...

For meg er det en selvfølge og spørre om noen trenger hjelp...

Joda VO'n, jeg er enig i at dersom kostnaden med å slepe noen blir såpass at det er noe å snakke om så er det naturlig å gjøre opp for seg - jeg ville absolutt ønsket å betale for tilsvarende tjeneste.

På den annen side så tilbød vi oss å slepe på eget initiativ - gutta ba ikke om hjelp - og siden det ikke var særlig lang tur for oss var det helt greit å ta den omveien. Skulle bare mangle syns jeg.

Kom forbi en svær amerikansk speedbåt med motorluka åpen for et par år siden, vi så bare rørleggersprekka til eieren stikke opp.. Svingte bortom og lurte på om jeg kunne hjelpe eller slepe, Takk sa mannen, men jeg bare sjekker den ene motoren.. jeg har jo alltids en til :lol:

.

.

bmhe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...