Jump to content

Fargekode gelcoat, Nordkapp Enduro

1975david

Recommended Posts

Hei,

Det er noen små sår i underkant som jeg gjerne skulle ha fått fylt igjen, før båten settes på vannet. Sårene er så vidt over vannlinja. På "steppingen" i underkant, hvis det sier dere noe. Ligger likevel for høyt til å heve vannlinja så den dekker.

Må derfor prøve å finne riktig farge på gelcoat filleren. Noen som har peil?

Er det vanskelig å få pusset/rubbet det slik at det blir pent?

Kan man få plastpest dersom slike småsår ikke blir tettet og det trekker vann. Hvordan oppstår egentlig plastpest?

På forhånd takk.

Er sårene veldig små, ville jeg ha forsøkt med våtsliping med 1200 papir. Lapping med sparkel og/eller topcoat innebærer mye pussing, også med grovere papir, og det er vanskelig ikke å pusse utenfor der du har lappet. Ikke så vanskelig å få det blankt og fint igjen rundt såret, men det blir nødvendigvis mye hvitere/lysere dersom resten av gelcoaten har gulnet noe.

Småhakk som fylles med gelcoat-sparkel kan man gjøre fine med et lite triks... Like før sparkelet er helt herdet tar man et barberblad, av typen som selges på lakksjapper. Man legger det nesten flatt med eggen mot sparkelet, med litt fingerferdighet skjærer man bort overflødig sparkel og trenger kun å polere litt.

Fargekoder får du hvis du sender mail til Nordkapp Boats. Jeg hadde visst slettet mailen jeg fikk i fjor der kodene stod...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...