JRK Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Vaske, lage middag og lage barn Hei, Kvinnens oppgaver? Jeg trodde det måtte to til for å gjøre ihvertfall en av oppgavene her. Mulig det er noe jeg ikke skjønner her, men kanskje du mener at du ikke bidrar selv.. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 (redigert) Sitat: (litt peiling @ 03.05.09 01:21) Hva er kvinnens arbeid ombord? Sende Mayday over VHFen når skipperen har fallt over bord... Redigert 3.Mai.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
CB. Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Hjemme er du hun som styrer det meste. Ombord bytter vi roller, så da får hun slappe litt mer av. Perfekt i hverdagen for meg og så ser hun frem til å være med i båten . Denne synes jeg var den beste hehe Jeg tror også vi skal se på forskjellene mellom blondiner og brunetter I min verden er blondinene noe enklere å ha med å gjøre da de gjerne gjør som blir befalt. Min erfaring er også at slankere blondinene er dess større problemer i båt. Slanke blondiner er tidvis litt for aktive, middelmådige blondiner tar gjerne dekk slabrasen for å få sol. Det fine med blondiner er at vi kan kjøre over de når vi ønsker. Samtidig er de gjerne glimrende kokker Brunetter, er gjerne litt for skarpsindinge. Det kan bli slitsomt dersom en skal kose seg på sjøen over lengere tid. Et annet viktig poeng er puter, har enda tilgode å se en "ikke fake" brunette med tilfredstillende puter i bagasjen hehe Noe må vi bruke disse damene til Mvh Erfaring fra en 45 gml skiper hehe, Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Skipper Worse Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Tja. Skal vi se ... F. eks. hale opp ankeret ... eller kanskje holde utkikk på fordekket? ...mulighetene er mange, det er bare fantasien som setter grenser. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
BEG Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Ingen faste oppgaver hos oss. Hun gjør det hun får beskjed om. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
mateco Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Nei, hun har ingen!! Deler på alle oppgaver slik det faller naturlig! Desverre har vi bare et sete i fartsretningen, nemlig førerstolen. Den er hun rask å okkupere og dermed har hun påtatt seg navigatør-stillinga Hvem som slipper Fjordland posene i vannet er uvesentlig! Men det er vanligvis undertegnede som må fyre opp gassblussa. Hu er en smule skeptisk til denne gassen, men det kommer seg etterhvert!! Er takknemlig for hver time jeg får tilbringe sammen med henne på sjøen så det er viktig å ikke mase!! I år er dett slik at hun ivrer mere enn meg etter å komme oss på båttur ! Da føler jeg at strategien har virka, og da endrer men ikke på den Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
trikkern Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 Svært så tøffe dere er da! Har ikke Bedre Halvdel tilgang til BP? For egen del skulle jeg nå ønske at kona tok del i fortøyning, men ikke kul. "kan ikke knytte slike knuter". Akk! Må vel installere baugpropell. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 Fruen er en uvurdelig viktig del av båtlivet. For det første er vi sammen om å oppleve alt vi passerer underveis og hun er aktivt med å lese kart. I tillegg legger hun ut fendere, ordner tau. Først i land når vi legger til og sist ombord når vi går fra. Forøvrig koselig selskap. Dette ble jammen mye skryt! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 Elmer, neste gang du skal svare på slike spørsmål får du sørge for å sitte alene foran skjermen... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Nils1 Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 Kvinnens oppgave er vel som i heimen ? Sørge for at jeg til en hvare tid har alt jeg trenger - har det bra - gjette hva jeg mener - holde orden på det jeg glemmer - tåle at jeg er sur uten at hun blir det selv - ta i mot kjeft siden der ikke er andre og kjefte på - alltid skjønne at jeg ikke har det så lett-lage maten til meg - og kjøpe pils - kjøre bil når jeg ikke kan eller vil - skryte av meg hver gang jeg gjør noe som jeg skulle gjort igår - mer ? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 hilsen koneløs om en uke... Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Chris284 Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Stort sett være "beredt". Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
RSL Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 ikke greit å være mann skjønner jeg... jovist er det vel det.... De fleste innleggene over viser vel til at vi har det som plommen i egget (mon tro hvordan plommen egentlig har det). Hos oss er det ingen faste oppgaver, men jeg slipper unna oppvasken og hun har som regel varmet opp min side av senga når jeg legger meg. I tillegg har hun tatt på seg oppgaven som alkometer.... grmmff... det er plent umulig å komme lengre enn halvvegs til 0,8-grensa mens vi beveger oss. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Seilersnobben Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Fy flate for en idiotisk tråd! Det skal vanligvis mer til for å provosere meg. Hva er MANNENS oppgaver ombord ? Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Elmer, neste gang du skal svare på slike spørsmål får du sørge for å sitte alene foran skjermen... Helt sant!! Satt egentlig å skrev bare dritt, og tror du ikke hun plutselig kommer snikende innpå!! Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Fy flate for en idiotisk tråd! Det skal vanligvis mer til for å provosere meg. Hva er MANNENS oppgaver ombord ? det spørsmålet er vel like idiotisk som trådstarters eller? :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
litt peiling Svart 7.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Det var ikke sånn jeg hadde tenkt denne tråden skulle bli Det var kvinnen her som lurte på hva de andre "fruene" ombord gjorde Men skjønner nå at det var dumt å slippe henne til på et spørsmål, her på BB Ble mye negativt om kvinnen her, og det var ikke meningen Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 I båten, hjemme, på hytta eller hvor som helst, gjør vi det som må gjøres begge to. Hvem som gjør hva spiller ingen rolle. Men det blir jo ofte vaner på hva den enkelte gjør ombord. Det eneste området i båten fruen ikke har myndighet/interesse av å ha myndighet, er i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Fy flate for en idiotisk tråd! Det skal vanligvis mer til for å provosere meg. Hva er MANNENS oppgaver ombord ? Litt enig seilsnobben. kona sørger for pakking før turen, da blir ingenting glemt. Jeg holder skuta i orden og ren. Vedr fendere setter kona alltid ut fendere men jeg planlegger hvordan vi legger til og skal fortøye osv. Ellers prøver jeg og gjøre mest mulig selv. Kona skal slappe mest mulig av på turen, det syntes jeg er det viktigste. Til tider er det fullt opp for alle når det blåser og havna er full. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Seilersnobben Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 det spørsmålet er vel like idiotisk som trådstarters eller? :-) Nettopp !! Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 ;-) jeg personlig synes spm er helt ok. så lenge flertallet av båtførere\eiere er menn.. var det stikk motsatt tipper jeg rosa sider hadde tatt opp noe av det samme spørsmålet.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Christensen Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 (redigert) Mulig jeg banner i kirka her, men jeg klemmer til allikevel! Under seilas er konas oppgave å passe på at jeg har nok solkrem i hodet, kaldt drikke og snusen i umiddelbar nærhet. Ved fortøyning derimot så står fruen på roret og jeg spretter rundt og fortøyer, setter anker og fendrer. Har funnet ut at det er bedre at jeg gjør det selv enn å måtte gjøre ting om igjen. Veldig nyttig for fruen også å lære finmanøvrering også og ikke bare stå på roret når vi er "utaskjærs". Blir mye bedre stemning i båten vår av dette! Redigert 11.Mai.2009 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
M/S Bastard Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Damen har ansvaret for og føre båten Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 (redigert) var det stikk motsatt tipper jeg rosa sider hadde tatt opp noe av det samme spørsmålet.. Har forgjeves prøvd å komme meg inn på de sidene. Med nyervervede erfaringer i bagasjen er det like godt å la være. Dette er kanskje feil forum å prøve å være seriøs i, men likevel: Hvorfor bruke denne arenaen til å sementere inngrodde oppfatninger om kjønnsforskjeller ? Skal man tjene mest mulig penger, overleve sultkatastrofe eller vinne en krig, kan jeg til nød forstå at man ikke har noe overskudd til å ta sjanser, prøve ut nye teorier eller til og med bli ledd av, men båtliv er da for pokker for de aller fleste av oss fritid, kos, moro, avslapning ? Jeg jobber i en av de mest mannsdominerte bransjene i verden. Ingen av dem jeg jobber sammen med hadde kommet på tanken å hevde den holdningen som (ca) 85 % i tråden representerer. Langt mindre å antyde at vi er mindre effektive av den grunn. Hvor f... kommer denne sjåvinismen og prestisjen fra ?? Ikke sint, bare veldig, veldig skuffet. Redigert 11.Mai.2009 av Seilersnobben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Hvis alle oss tøffelhelter ikke en gang får lov til å spøke litt i en slik tråd (til og med flere antydninger til selvironi her) blir verden altfor arlvorlig for meg. At vi er så skikkelige i hverdagen gjør kanskje at vi tillater oss å trekke på smilebåndet av slikt, så lenge vår bedre halvdel ikke ser at vi gjør det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.