Jump to content

Fjeldskilen Marina et bra sted?

Bjerknez

Recommended Posts

Jeg synes ihvertfall det er helt greit,er nok ikke den mest kresne av meg heller.Om det kommer til å skje noe ekstraordinært i 2013 vil bare tida vise.En av grunnene (tror jeg) til at det ikke har vært noe spes. utvikling etter Per døde er at det er noe komplikasjoner i forhold til overtagelse av anlegget.Jeg er personlig av den typen at jeg ikke trenger å ha det flotteste,lettest tilgjengelige og mest avanserte rundt meg for å kunne ha det bra med meg selv.For de som er min rake motsetning og har skyhøye krav er nok ikke Fjeldkilen noe å satse på (enda).Men godt er det at vi alle er forskjellige :smiley:

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

...........

Bensinpumpa er så gammel og utslitt at de nå har satt på en egen strømbryter på pumpa. Den interne har gitt opp. De fleste pumper starter automatisk når man løfter pistolen, men her må man først vippe opp strømbryteren (vanlig industritype) slik at pumpa starter, deretter løfte pistolen og dra i en spak slik at man nullstiller telleverket. Så kan man fylle antall liter, sette på plass pistolen og stenge strømmen. Siden kronebeløpet stopper på 9.99 (ja, den er så gammel) må man notere antall liter og gange med prisen. I 2012 var prisen 15,- literen som må sies å være bra for Marina-bensin.

Man må som vanlig inn i kiosken for å betale. Her finner man forøvrig den eneste kiosk/bensinstasjon i kongeriket hvor det ikke er røkeforbud. At Thue også driver en liten kro vegg i vegg har sine konsekvenser. Hvor mye av kroas flytende varebeholdning som går til smaksprøver i løpet av arbeidsdagen skal jeg ikke si noe om, men dere bør unne dere et besøk til områdets eneste "brune" bensinstasjon... Åpningstidene er kun veiledende. :yesnod:

.....

Ligger ikke langt unna med Saowanee. Må ta meg en tur innom til sommeren for å ta dette i nærmere øyesyn.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

• 3 år senere...

Vi er nye for sesongen 2016 med vår Skarpnes 30. Liten koselig båthavn på et idyllisk lite sted. Hittil har det bare vært positivt. Nye drivstoffpumper...riving av gamle bygg pågår. Hørt rykter om ny resturang etc. Gutta jobber med kaianlegget hver dag, så dette blir nok bra ?

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Er helt nye eiere der nå siden et pår år tilbake. En av Thue-sønnene eier vel fortsatt en falleferdig brygge på høyre side når man går inn, men selve hovedanlegget er eiet av de samme som eier Sand marina hvis jeg har oppfattet riktig. Tankanlegget er helt nytt med betalingsautomat og egen brygge osv. Så man kan slå en strek over det som er skrevet tidligere i denne tråden. Nye koster nå, og de har store planer for anlegget. Flere av oss har tidligere nevnt potensialet, og nå er det noen med nødvendig kapital som har tatt over. Hvis ryktene er korrekt tror jeg det skal bygges leiligheter osv i området. 

Redigert av Honduras (see edit history)
  • 3 år senere...

Godt å se at det har skjedd en utvikling fra '09-'16. Noen som har noe ferskere erfaring (17-18-19) med Fjeldskilen Marina?

Jeg lurer på om man fortsatt kan leie båtplass på Fjeldskilen Marina. Hvis jeg har skjønt det rett, så drives Fjeldskilen Marina ennå, av samme familie som drev der før. Men nå uten de problemene som har blitt beskrevet tidligere. De driver også Onsøy Skjærgårdsservice (vinteropplag, vedlikehold m.m.).

Mens en stor del (mesteparten) av "gamle" Fjeldskilen Marina ble solgt i 2013, og nå drives som Marnet Marine Park. 

Redigert av Lystseilas (see edit history)
Lystseilas skrev for 2 timer siden:

Godt å se at det har skjedd en utvikling fra '09-'16. Noen som har noe ferskere erfaring (17-18-19) med Fjeldskilen Marina?

Jeg lurer på om man fortsatt kan leie båtplass på Fjeldskilen Marina. Hvis jeg har skjønt det rett, så drives Fjeldskilen Marina ennå, av samme familie som drev der før. Men nå uten de problemene som har blitt beskrevet tidligere. De driver også Onsøy Skjærgårdsservice (vinteropplag, vedlikehold m.m.).

Mens en stor del (mesteparten) av "gamle" Fjeldskilen Marina ble solgt i 2013, og nå drives som Marnet Marine Park. 

Det er riktig at en stor del ble solgt og nå heter Marnet marina. En liten del er kvar hos de gamle eierne. jeg hadde båten i vinteroppplag hos de gamle eierne i fjor og var fornøyd med det. Har ikke hatt båtplats der og vet ikke om det er noen ledige plasser heller. Du kan  høre med Per Øivin på 92448626 eller Henrik 953276994. 

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...