Jump to content

Mildvær i vente?


Slagskibet

Recommended Posts

Etter å ha studert værkart  i dag fra Aerospace så tror jeg det er en sjanse for mildere vær om ca 7-10 dager.Snakket med en metrolog der,og han trodde det samme selv om han ikke var så optimist at jeg slo hæla i taket.Han trodde ikke det blir milde grader :lol: Det gjør jeg :lol:

Lurer litt på hvor jeg la alt det småtteriet som skulle vært fikset for lenge siden :cool:

Link to post
Share on other sites

Med mildvær så mener jeg høyere temperatur enn 0 grader Ingar.Det er et stort lavtrykk i uytvikling i N Atlanteren og det ser ut til å gå adskillig lengre N enn hva tilfellet har vært tidligere i vinter.Bak dette lavtrykket er det mild luft og det vil også være i stand til å flytte på disse hersens høytrykkene over sør Norge og vil flytte polarfronten nordover.Jeg tror på mildvær!! :cool:

Men så blir det jo drittvær i nord da.....

Link to post
Share on other sites


Ingar: Ser på Storm at Kristiansand nå er kaldest by i landet!

Men det skal bli mildere, og mer snø.... :cool:


Ha,ha!

 

Her i Skjettenbyen våknet vi til minus 25 grader i dag. Det steg til minus 21 utpå dagen, men nå er det minus 22 og synkende! Har for to timer siden bestilt 20 ekstra sekker med bjørkeved som jeg får til uken.

 

Skulle gjerne vært hjemme i Stavanger, -  etter værmeldingen i Dagbladet skal det bli pluss 1 grad der i morgen. Skal forresten bortover om 3 uker, vinterfest i Oljepionerklubben, på Sola Strand Hotel.

 

Gruer meg til kveldsturen nedi skogen her med skipshunden Japp om en times tid. Heldigvis har jeg varmedress og skinnlue med øreklaffer!

 

Hilsen Lars H.  :lol:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites


Ingar: Kan dere ikke synes litt synd på oss da, -17 på Sørlandet er myye kaldere enn -25 deroppe :cool:

Ikke tale om!

For en utflyttet Stavangermann er minus 25 grader helt j**l. . .  Og tenk på stakkars Trudelutt som står der på land nede i Son og fryyyser?

 

Lars H.  :lol:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her på Montebello øst har det holdt seg rundt -15, men jeg er litt i tvil om termometeret er riktig. Nekter å gå ut, og er for en gangs skyld glad vi ikke har hund. Burde absolutt vært nede i båthavna for å sjekke at strømmen på brygga forstatt er i live, men ... Sikringene har en tendens til å slå ut når det blir så kaldt. Det blir nok litt av en strømegning i år. :cool:

Link to post
Share on other sites

Er akkurat en tur innom Port Said. For å laste noe kabel vi skal legge.

18c+ og 10 kroner halvliteren for pils. :seeya:

 

Hvis det er så  bælkaldt hjemme, lurer jeg på om jeg skal forlenge kontrakten.

Satser på at det er kommet noe mildvær til vestfoldkysten før jeg skal hjem 16. Januar.

 

Per the :sailing:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Værrapport Måløy 4/1

:crazy:Etter 14 dager på jobb var jeg nede i havna for å sjekke opp båten...litt is og snø var det på den,men låste opp og termometeret viste +2 i motorommet og  :sailing:-4 i cabinen,Startet opp og satt på varmeapparatet,etter en stund krøp tempen over 0 inne og jeg var klar for en tur med båten, men sikten var dårlig....lett snøvær så jeg nøyde meg med å la den sparke litt i 'båsen'.

:fishing:Skal melde meg på banen når første 'juletorsken' er dratt opp.         SOLO

Link to post
Share on other sites

God morgen alle forfrossne nordboere.

Ser ut som om ski føret holder seg

 

Ser på siden til Sandefjordsblad at det vil kaldt, til dels veeeldig kalt både denne uka og neste.

Noe mildere onsdag og torsdag kun 6-8 minus. Før det drar seg til igjen med temp ned mot -20

til helgen. :seeya:

 

Forsøkte å lime inn artiklen, men fikk det ikke til. Hvordan gjør jeg det?

 

 

Overveide iår å la båten ligge ute. Det har ikke vært is i båthavna på 8 år.  Er glad jeg som vanlig ente med å ta'n opp.

Nå kan de som har båtene ute gå rundt båten på isen når de skal fjerne snø.

Og mer snø er i vente.

 

Det å ta seg en skitur, er godt for både legme og sjel. Kle dere godt og nyt stillheten i skiløypene.

 

Ikke mist motet, Det går tross alt mot vår, (selv om det ikke virker sånn).

 

Fint å bo i ett land med 4 årstider ikke sant?

 

Fortsatt fin vinter.

 

Per the :sailing:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...