Jump to content

Mildvær i vente?


Slagskibet

Recommended Posts

Thor sa 05.01.03

"Bare ta med deg varmen i kofferten når du kommer Pejkan".

 

Sender mildværet  hjemmover ett par dager på forhånd, slik at det har stablisert seg til jeg kommer. Kun 4 dager igjen.

Og da skal det bli litt :wink: mye :lol: og forhåpenligvis ikke noe :smiley:

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Onsdag er det meldt full snøstorm i Sandefjord og temperatur -25 så ikke gled deg for mye!!

I Tønsberg derimot,der er det meldt stigende temp og +6 på onsdagen.Ber du veldig pent så

kan du muligens bli innvilget oppholdstillatelse :smiley:

Ser ikke så værst ut dette her men februar kan være lumsk så vi får jo se åssen det går utover.

Link to post
Share on other sites

Thor!

Gi meg EN god grunn til at jeg skal søke asyl i Tønsberg?

Har allerede båten i Tønsbergfjorden (vestfjorden)  Havnebaken vest av Veiland. Så jeg har kortere vei til perlene deres  enn deg, hvis du har båten i Tønsberg.

 

Når det gjelder tempraturer, så skal jeg til Geilo å delta i VM i sparkstøtting siste helg i Januar.Og da passer det dårlig med mer enn 10 minus. De siste 5 åra har den helga vært mild.

 

Sandefjord 4S (Sandefjord  snakk, snaps, spaser og sparkstøttingklubb) er forøvrig regerende verdensmestere, så vi har noe å forsvare.

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vestfjorden er sikkert bra den men den er på baksia da. :lol: Nabo`n er blitt helt Vestfjord frelst så det er sikkert bra der og.Har båten i Nesbrygga,10 minutters gange fra Ørneredet.

Selv holder jeg meg på øst sida,og i mange år så var Østfold et yndet mål.I de senere år er

det øst sida av Tjøme som har vært målet for helgeturene.

Veierland er en veldig trivelig plass.Husker enda med gru da jeg rota meg inn blant alle grunnene der på syd sida :lol:En lang stund så trodde jeg at det ikke ville være mulig å finne

ut igjen.Etter det har jeg gått storsirkel utenom.Men Veierland syntes jeg er en perle.Kunne

tenke meg å bo der,men det kan ikke Ørna.Så da vet du åssen det gikk med de flytte ønskene :cryin:

Link to post
Share on other sites

Ja Thor du skal ha tunga rett i munn hvis du roter deg inn i kaoset rett syd for Veierland.

Når unga flytter ut er det ikke usansynlig at vi flytter til Veierland. Admiralen har kun ett krav hvis det skal skje! Da må jeg slutte å jobbe neri her. Max 2 ukers turer er godkjent.

 

Har vært endel ganger øst av Tjøme selv. Bustein, Ilværket og Skjellerøy? Er det jeg husker navnet på nå.

Har noen venner som er mye på Ilværket, men jeg syns det sveller formye inni der.

 

Bustein er fint helt til nordavinden kommer sånn ca kl. 0300. Samme med skjellerøy.

 

Nei Stauper er plassen. Eneste problemet er at det er litt for nærme hjemmehavna. Må ta en liten ekstra runde for å få skikkelig varmt vann i tanken før vi legger til for helga.

Heldigvis ordner solcellepanelet batterigreia.

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Finnes det noe ordentlige kart over dette Veierland området?Stauper har jeg dessverre ikke prøvd enda men det står på 2003 agendaen.Har hørt at det kan være litt tricky inn der første gangen en prøver seg men går utfra at skynder en seg sakte går det bra.

Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg vet er det ikke noe spesiellt kart over veierland. Har gått fra vrengen og passert Veierland østsiden en gang. Der er det endel greier men forholdsvis godt merket. Det lille område syd for øya er det greiest å holde seg vekk fra. Selv om jeg ser Taxibåter og "de innfødte" raser rundt der i 20 -30 knop.

Siden jeg har båtplass vest av øya så går jeg selvfølgelig ut den veien og der fins det ikke en grunne. Nå er Veierland så utbygd med hytter at det kun er på nordsiden det går ann å legge til. I sesongen er det så mye trafikk forbi med medfølgende hekkbølger at jeg vil anbefale en spasertur på den øya offseason.

Ankomst Stauper. Ser værre ut enn det er.

Som Pirus nevner på Havneforum kan en komme inn i lagunen fra flere hold.

Jeg pleier å gå ut til Bikja  på vestsiden og skjære rett inn derfra, se beskrivelse på havneforum. Velkommen.

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Man kan runde Veierlands sydvestre odde og gå rett mot spiret på Tjøme kirke :lol:. Eller styre rett øst fra den grønne staken. Begge deler for å dreie nordover i Oslebakksundet, eller jumpe over i Huikjæla. Ved den riktige grunna.

 

Kommer man fra Tjømesiden styrer man på det gamle huset på Nattholmen.

 

Pekjan, Bjørn Havnebakken lærte meg dette i hine velsignede dager. Da jeg bodde på Veierland :cryin:.

Link to post
Share on other sites

Ja, så kom mildværet da.  3 røde i Oslo.   :sad: Var innom FLIII i dag.  Varmeovnen hadde sagt takk for seg, så før kulda kommer igjen må jeg ha fiksa en ny.  Påtross av varmegrader ute, var det -3 inne i båten, så her er det en viss treghet i temperaturvandringen.

 

Batteribankene hadde det rimelig greit, 24,6 V, men jeg satte på laderen for å toppe dem, så i morgen må jeg ned en tur igjen.  Men pytt, pytt, nå føles det nesten som sommertemperaturer, så det går bra.

 

Jeg har vært litt nervøs   :sad:  i forbindelse med alle inleggene om kraner som fryser og båter som synker, men kjølsvinet var like tørst som det alltid er på vinterstid.  Ikke vann og se.  Egentlig er det pussig at jeg tenker på det, for jeg har aldri frostsikret kraner tidligere vintere, og har heller ikke skjenket disse en tanke tidligere, men,  underbevistheten jobber med alle inputs. :smiley:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...