Jump to content

'PC høyttalere' i båten?


Jostein.

Recommended Posts

Ofte problemer med at støy slår inn på slike anlegg. I alle fall så lenge de skal hente strøm fra båten. Billig bilstereo (gjerne med USB stikk input) + et par høyttalere er gjerne et godt alternativ.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Tja, de trekker ikke noe særlig mer strøm enn en bilspiller ville dratt...

 

505 Watt leverer i alle fall ikke det anlegget. Der er det mye skrytewatt... Dét er ulempen med alle målinger, de kan lures... Nok om det.

 

Hvis du skal ha dette med deg for én tur. Ta det med deg. Får dere støy, er det ikke mer enn du kan leve med på en slik tur...

 

Men jeg anbefaler å ta med et ekstra 12 V batteri som startbatteri dersom det ene batteriet dere kanskje har blir litt for tomt. God tur. Må det bli mindre :cheers: og :puke: enn :giggle: og :lol: :lol: (Mindre fyll enn gøy )

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Kun ett batteri som du bruker. Det andre ville jeg hatt med i tilfelle det første går tomt (og skal kun brukes til start av båten, ikke til å drive anlegget). Da er du sikret. Batteriene skal ikke koples sammen på noen måte. Det er det tryggeste.

 

PS: Husk å ha med riktig verktøy til å skrifte over batteriet hvis du må bruke det. Husk også at det er nøye med at plusskabel kommer på plusspol og minus på minus.

 

Ja, enten en strømkonverter fra 12 volt til 220V. Eller 12 volt rett inn på anlegget hvis det kan drives av 12 volt.

 

Samtidig virker det som om du ikke er helt sikker på å "skru strøm", så det kan godt være at du får like mye glede av å låne/ kjøpe en Boomblaster (JVC har noen gode noen) som drives på enten 220V eller batterier. Da kan du jo kjøre den på helt vanlige batterier, og den spiller også høyt nok til bruk i båten... (bra nok bass - og bra nok volum). (Strømkonverter koster jo noen kroner det også.)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

jajaa eg veit da ka en inverter er. henviste jo til det sjøl lenger opp :wink: men å kalle det en overgang fra batteri til stikk kontakt er å dra det langt. en overgang viser vanligvis til en stump ledning med forskjellige kontakter i hver ende

Link to post
Share on other sites

Ja, du er inne på noe der. Men jeg valgte å forstå det slik at det var en slik Jostein mente :-)

 

For øvrig vil en slik konverter spise mer strøm enn ved å la anlegget trekke direkte fra 12 volt hvis det kan det. En boomblaster er mitt hotteste tips, Heja Sverige :flag_sw:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

nei dette er ingen hokus pokus i det heile tatt. enkleste måten om du er totalt ukyndig med elektro, som eg våga meg til å påstå du er :wink: så er en sånn inverter som det blei linket til alt du trenger. da får du 220V akkurat som hjemme. sett på batteriklemmene og stikk i støpselet. men det har nå sin pris da som du ser. mellom 1000 og 1500 må du regne med å betale for noe som duger. og OBS plutselig er du tom for strøm :giggle:

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er nok 230V inn på den subben. Må ikkje dei forståsegpåerene her inne villede han til å ta knekken på anlegget. Du MÅ ha inverter og batteribank, eller ett lite aggregat for å drive dette anlegget. Berbar boomblaster er det beste forslaget hittil. Eller ta med gitaren og syng heile veien til Sverige.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Link to post
Share on other sites

JVC sine boomblastere funker sinnsjukt bra! Vi hadde en forrige sommer i båten, den litt mindre typen som ble solgt for noen år siden. Spiller bra og varer lenge, ble våt av regn og alt det der men den spillte like fint. Fungerer den dag i dag :)

 

Som de sier over MÅ man ha inverter visst du skal bruke Logitech høytalerene og hellst et ekstra batteri.

 

Det dere kan gjøre er å spleise på en inverter på elkjøp og levere den tilbake før 30 dagers returretten går ut :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...