ovelaur Startet 4.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2009 Hei Er det noen som har funnet ut hvor man kan kjøpe software og kabelsett som kan brukes til å stille diagnose på Volvo Penta D-serien? Det jeg har funnet ut så langt er at VP sin egen pakke heter VOIDA. Men nå er disse motorene så gamle (!) at jeg vil anta at det også finnes uoriginale diagnoseverktøy. Sitér dette innlegget Link to post
Volvo D6 Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 Eg er også int. i sånt utstyr, er det noen som veit om diagnoseutstyr som kan kjøpes til Volvo Penta D-6 2008 mod. ?? på forhand takk Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 (redigert) Kansje du skulle prøvd eBay? Redigert 10.September.2009 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 Tror at VP passer veeeldig godt på denne Vodiaen sin, og at det er lite å hale på ebay (ovelaur er vel forresten et skikkelig ebay-råskinn, men det er en annen historie ). Putter du "Penta" inn i søket så forsvinner det meste unntatt eldre papirmanualer. Mitt beste tips er å bli skikkelig duuus med en VP forhandler og grine seg til å kopiere CD/DVD-en (Vodia finnes visstnok i en versjon for laptop og en for PDA). Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 11.September.2009 Link til dette innlegget Svart 11.September.2009 Er det samme software som benyttes til KAD44 også? Jeg irriterer meg grønn over at jeg må bestille en VP.servicemann for å lese av turbotrykk og temperatur når dataene allerede finnes i systemet. Alternativet er å kjøpe et EDC display til 16 000,-!!!! Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Fantino Svart 11.September.2009 Link til dette innlegget Svart 11.September.2009 Det er vel det som kalles "å beskytte ettermarkedet" Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 11.September.2009 Link til dette innlegget Svart 11.September.2009 Finnes en universal diagnoseverktøy til alle mulige motorer her Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 13.September.2009 Link til dette innlegget Svart 13.September.2009 Jo, men er det ikke slik at en da kun får lese "standard meldinger" iht canbus-standarden (J1939?)? VPs proprietære meldinger vil vel være gresk for et slik verktøy? Under lista over adaptere finner jeg kun denne som passer til VP: "Volvo Penta EGC". Regner med at dette er noe sånt som "electronic gas control" som kanskje tilsvarer EDC/electronic diesel control som systemet ble kalt på KAD44 (og muligens på TAMD74?). Men dette er kanskje bare den fysiske kontakten som sikkert kan skaffes annensteds? Sitér dette innlegget Link to post
v90 Svart 29.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2014 (redigert) Er det noen som vet noe nytt om denne tråden? Noen som har fått tak i VOIDA til en overkommelig pris? Piratutgave? Trenger Voida til VP D4 Redigert 29.Mai.2014 av v90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensc74 Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 fremdeles ikke noe nytt?? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 2.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2015 Er stygt redd for at eneste måten å få tuske til seg Vodia software er å 'kjenne' noen i systemet. Kalles vel beskyttelse av ettermarked... Sitér dette innlegget Link to post
kungfixar Svart 25.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2015 Hei! Hva med dette ? Noen som har prøvd ? http://www.alibaba.com/product-detail/volvo-penta-diagnostic-tool-volvo-vodia_60171621144.html?spm=a2700.7724857.35.1.AV31ej Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2015 Søk litt på BP så finner du en tråd om en som kjøpte slikt sett. Mener å huske at han sa det funket bra, men det var temmelig dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 25.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2015 Jeg har HP PDA med VODIA. Kjøpt fra Kina, fungerer bra. Kostet noen lapper ja, men det er spart inn og vel så det. Båten har ikke vært på verksted siden jeg kjøpte den, har hatt to tilfeller hvor feilsøking med VODIA har vært nødvendig, feilsøkt, kjøpt deler på nett og byttet selv. Eneste jeg ikke har fått til er å lese ut sanntidsverdi fra trykkgiveren på fuelrailen. Det finnes visstnok en høy- og en lavhastighets kabel, kinavarianten er nok lavhastighet så det kan kanskje være årsaken? For å feilsøke effektivt med VODIA må man ha verkstedmanualen i tillegg, jeg fant den på nettet og printet ut. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 25.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2015 http://www.aliexpress.com/item/2014-For-Volvo-Truck-Diagnostic-Tool-Volvo-VCADS-Pro-VCADS-Elite-2-40-Version-Volvo-Penta/2024180403.html?spm=2114.01020208.3.50.ZKHXPm&ws_ab_test=searchweb201556_9_71_72_73_74_75,searchweb201527_5,searchweb201560_9 http://www.aliexpress.com/wholesale?spm=2114.01020208.1.5.OUdIO4&initiative_id=RS_20151025004626&SearchText=volvo+penta Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 25.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2015 Over 2000 dollar ja, er litt dyrere nå enn da jeg kjøpte min, i tillegg er det jo en helt annen dollarkurs! Til prisen det vil komme på i dag, hadde jeg nok droppet denne handelen... Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 26.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2015 Men den gjør vel nesten samme nytta for mannen i gata den VCADS Pro til US $169.90 PS. passer bare til diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Tosa87 Svart 13.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2021 Fortsatt intet eksisterende Diagnose som går på VP for den vanlige mannen i gata..? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 25.Mai Link til dette innlegget Svart 25.Mai Løfter denne opp, har det vært noen utvikling i det siste? Alle de gamle lenkene er døde, så kan ikke se hva de har pekt til. Sitér dette innlegget Link to post
Jnohr Svart 1.Juni Link til dette innlegget Svart 1.Juni Hei må da vel finnes noe som ikke koster så mye må skulle man tro, en som skriver over at VCADS Pro skal virke på diesel? Noen som har teste den på D3?.https://diagnosebutikken.no/produkt/bildiagnose-1/vcads-pro-240-volvo-lastebiler Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 2.Juni Link til dette innlegget Svart 2.Juni Hadde ikke kjøpt denne uten en returmulighet, da det ikke er oppgitt at den kan brukes til Volvo Penta. Ser ikke ut til at den leveres med tilkoblingskabel for VP heller, så der må de isåfall lages ett adapter. Ville ringt og snakket med de før jeg hadde bestilt. Har inntrykk av at VP kjører ett annet oppsett enn Volvo trucks og Volvo CE. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.