Nautilus Startet 4.Mai.2009 Del på Facebook Startet 4.Mai.2009 Jeg er i ferd med å kjøpe min første båt, og i den forbindelse trenger jeg å kunne låse båthengeren. Her fins det jo flere alternativer: Hjullås: Et par typer låser for selve kulekoblingen: Jeg syns låsen på bildet til venstre ser litt lett angripelig ut? Én fordel med å ha en hjullås er jo at hengeren like lett kan låses mens den fortsatt er koblet til bilen. Hvilke erfaringer har dere andre som bruker hengere til båt og låser dem? Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 (redigert) Sist jeg hadde henger låste jeg med kulelåsen til høyre. Låste den også når hengeren var festet til bilen( men ikke når jeg kjørte). Funket bra. Hadde jeg hett noe riktig vedifult på hengeren ville jeg vurdert kombinasjonen hengerkulelås og låsen på hjulet. Bruk i hvertfall noe som forsikringsselskapet ditt godkjenner. Redigert 4.Mai.2009 av jandrea (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Hansi Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 Har brukt den nederste til høyre på flere båthengere de siste årene. Ingen har blitt stjælt enda. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 Hei ! Har brukt 41-503 fra Biltema til 170,- + hengelås - funker helt greitt. -koh Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 Hei Dropp beslaget for å låsa kulekoplinga. I staden så brukar du tommelen til å trykka inn delen som hindrar koplinga frå å hoppa av hengarfestet samstundes som du lear litt på handtaket på draget. Nett som når du festar hengaren på bilen. Delen er i akterkant av beslaget om omkransar kula. Då kjem handtaket ned og du kan montera ein hengelås i spalta som opnar seg på begge sider av kulekoplinga. Dette fungerar fint på vår tyssehengar. Eg håper dette var forståeleg. Dersom hengaren står på bilen så er det berre å tre låsen i sprekka. Pengane du sparar kan du nytta på noko anna. Td. ein betre lås... Du slepp òg å ha beslaget liggande i bilen når det ikkje er i bruk. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.