Jump to content

Noen som har erfaringer med halco 29?

arnulfs

Recommended Posts

En kompis hadde slik for 10 år siden, før eg blei båt sjøl :flag:

Han anbefalte slik til meg. Skal være gode i litt sjø :smiley:

Angrer på eg ikkje hørte etter hans råd. Hørte på nokon andre eg....og kjøpte ei balje med strak aksel som er fullstendig ubrukelig å manøvrere.

Vanlige sjekklister har du vel gått igjennom.....ventiler, slanger,gjennomføringer,irr på el anlegg +++

Viktig å teste ALLT. Selgere tar ofte ikkje fem flate øre for å bløffe opp i ansiktet på folk vedr filterskift, når tankene var renset sist ol...slik kan vi ikkje sjekke så lett vettu :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Dette er en fin båt for to personer, har hatt Halco 29 i 15 år så jeg vet litt.

Spør først om det er en halvfabrikat, (Veldig mange er nettop det) den kan være fin

alikvel, men da er det greit å sjekke litt ledningsnett, interiørdetaljer etc.

Det som er litt dumt er den trange forpiggen og mangel på stikkøye, men som

sagt 2 personer går fint. Jeg oppgradert når mine to unger ikke fekk plass på benken lenger.

Men det er en god og solid sjøbåt som er lett og økonomisk i drift.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Båten er en halvfabrikat men det virker som det er gjort bra arbeid med oppbyggingen av båten. Det er opphøyet buesalong på babord side. Når det gjelder det elektriske så er det litt som det bruker å være i gamle båter, montert litt i rykk og napp. Det er nye instrumenter i forbindelse med motorbytte så den er grei. Er nok litt å rydde opp i rundt det resterende opplegget men alt virker tilsynelatende som det skal pr i dag. Gjennomføringer er skiftet for ikke lenge siden og ser nesten nye ut.

Halco 29 ble laget i 2 forskjellige typer hvis jeg ikke husker helt feil. en offshore og en økonomi.

Skrogene har jeg aldri hørt et dårlig ord om, Tvert i mot,. Kun lovord, Mener å huske at det var selveste Eivind Amble som konstruerte skroget i 26 fot størrelse som igjen ble forlenget av hr. Halleland fra Bergen..Lurer du noe på skrogene kan du helt sikkert ta kontakt med han. Får du ikke tak i ham ,så send meg en IM.

.. Gode sjøbåter som går godt i vannet,

Jeg vet Brigg her inne har en slik båt som du sikkert kan ta kontakt med.

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...