arnulfs Startet 5.Mai.2009 Del på Facebook Startet 5.Mai.2009 Har vært og sett på en Halco 29 flybridge, -85 mod. Forholdsvis ny motor(-03)Mercruiser 4,2L 220hk, BravoII drev. Er det noen som har efaringer med denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 En kompis hadde slik for 10 år siden, før eg blei båt sjøl Han anbefalte slik til meg. Skal være gode i litt sjø Angrer på eg ikkje hørte etter hans råd. Hørte på nokon andre eg....og kjøpte ei balje med strak aksel som er fullstendig ubrukelig å manøvrere. Vanlige sjekklister har du vel gått igjennom.....ventiler, slanger,gjennomføringer,irr på el anlegg +++ Viktig å teste ALLT. Selgere tar ofte ikkje fem flate øre for å bløffe opp i ansiktet på folk vedr filterskift, når tankene var renset sist ol...slik kan vi ikkje sjekke så lett vettu Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
TB2855 Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Dette er en fin båt for to personer, har hatt Halco 29 i 15 år så jeg vet litt. Spør først om det er en halvfabrikat, (Veldig mange er nettop det) den kan være fin alikvel, men da er det greit å sjekke litt ledningsnett, interiørdetaljer etc. Det som er litt dumt er den trange forpiggen og mangel på stikkøye, men som sagt 2 personer går fint. Jeg oppgradert når mine to unger ikke fekk plass på benken lenger. Men det er en god og solid sjøbåt som er lett og økonomisk i drift. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
arnulfs Svart 5.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Båten er en halvfabrikat men det virker som det er gjort bra arbeid med oppbyggingen av båten. Det er opphøyet buesalong på babord side. Når det gjelder det elektriske så er det litt som det bruker å være i gamle båter, montert litt i rykk og napp. Det er nye instrumenter i forbindelse med motorbytte så den er grei. Er nok litt å rydde opp i rundt det resterende opplegget men alt virker tilsynelatende som det skal pr i dag. Gjennomføringer er skiftet for ikke lenge siden og ser nesten nye ut. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 jeg har en halco 26 ,dette er en veldig stødig og god sjøbåt, så halco kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Halco 29 ble laget i 2 forskjellige typer hvis jeg ikke husker helt feil. en offshore og en økonomi. Skrogene har jeg aldri hørt et dårlig ord om, Tvert i mot,. Kun lovord, Mener å huske at det var selveste Eivind Amble som konstruerte skroget i 26 fot størrelse som igjen ble forlenget av hr. Halleland fra Bergen..Lurer du noe på skrogene kan du helt sikkert ta kontakt med han. Får du ikke tak i ham ,så send meg en IM. .. Gode sjøbåter som går godt i vannet, Jeg vet Brigg her inne har en slik båt som du sikkert kan ta kontakt med. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
jonn Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 (redigert) Hei Pjolter, jeg har en Halco 29 økonomi, med en 155 hk Ford, marser 16-17 knopp, 21 på topp. Jeg var heldig og kom over en fabikkbygget fra 86. Jeg har bare lovord å si om den. Redigert 5.Mai.2009 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Har 26 foteren. Samme båt, men 3 fot mindre. Har bygd den opp frå tomt skall, så kjenner båten ganske godt desom du lurer på noe. Er iallefall storfornøyd med min. Har 2 stikkabiner i min, så har 4 faste senger... Her er en prosjekttråd som ikke er oppdatert: prosjekt halco 26 Sitér dette innlegget Link to post
Stoner Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Min far hadde en 29 økonimi i mange år. Han var godt fornøyd med den, men for treg etter min smak. Sitér dette innlegget Link to post
arnulfs Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Ser det i hovedsak bare er positive erfaringer med denne båten. Den jeg har vært å sett på er en offshore-versjon med drev, og marsjer på 18/20 knop. Takker for innspill og meninger ang. båten... Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Her har du en link til hjemmesida mi, og noen bilder av gamlebåten båten min. Litt å sammenligne med. http://firewalley.page.tl/Gamle-b%E5ten.ht...a6cf5a93f9675e1 Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.