toholthe Startet 5.Mai.2009 Del på Facebook Startet 5.Mai.2009 Noen som kan si meg hvor jeg finner en komplett liste over påkrevd sikkerhetsutstyr. Finner det ikke på seiling.org som det står på invitasjonen. Egenkontrollskjema er litt lite spesifikt, det står f.eks. redningsvester, men ikke hvilke krav som stilles til dem. T Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smurph Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 (redigert) Finner det under linken "ISAF Offshore Special Regulations". Hvis du har enkeltskrog så er det vel dette dokumentet som gjelder: http://www.sailing.org/tools/documents/OSR...1207-[4345].pdf. Arrangøren har også noen egne tillegg til disse bestemmelsene. Edit: linken ovenfor fungerer ikke pga sær formattering. Du finner dokumentet her: http://www.sailing.org/1930.php . Øverste versjonen av dokumentet er det du skal ha, de andre er tidligere revisjoner. Redigert 5.Mai.2009 av NOR_Smurf (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post Share on other sites More sharing options...
toholthe Svart 5.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 1. Så jeg trenger ikke to livbøyer? Mente å høre at jeg trenger det. 2. Ser at jeg trenger stropp under rumpa og lys på redningsvesten. Hvike krav stilles til dette? Går det an å ordne dette med biltema lastestropp og vanntette lommelykter av billigste sort? T Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ÅtteGlass Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Den redningsvesten er tiltenkt en mulig funksjon som livredder; burde du ikke da tenke kvalitet i stedenfor billigste mulig løsning? Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post Share on other sites More sharing options...
LarX Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Èn livbøye med lys og drivanker eller kasteline uten drivanker er ok. Begge varianter skal ha refleks. Krav til vestlys er at det skal være i henhold til SOLAS LSA code 2.2.3 , dvs hvit lys mer enn 0.75 candela, og lyse min. 8 timer. Skal kunne utløses manuellt eller vha kontakt med vann. Seatronic har skrittstropp til kr 150,-. Nautiskhandel.no selger AQ98, som jeg mener er gode vestlys (som forøvrig alle burde ha) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Egenkontrollskjema er litt lite spesifikt, det står f.eks. redningsvester, men ikke hvilke krav som stilles til dem. T Egenkontrollskjema ? hvor finner du dette ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LarX Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Egenkontrollskjema ? hvor finner du dette ? http://idrett.speaker.no/organisation.asp?orgelementid=62866 se meny høyre side under HH Skagen Race her er skjema --------> http://idrett.speaker.no/Downloads/62866/d...av_b%C3%A5t.pdf Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Takker da har jeg det , står ankere er det noen som vet om det må være flere ankere ? holder det med ankaroline og et bruceanker ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 e[/b] er det noen som vet om det må være flere ankere ? holder det med ankaroline og et bruceanker ? Enzo, ut med Bruce og inn med alu. anker. Ut med madrassene og inn med laken. Tomme tanker og tomt kjøleskap. 2 liter vann og Real turmat. Ellers, verre med båter med kledd rekkevaier. Den skal være synlig slik at event brukk skal synes Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Saken er at jeg har 130kilo ankerrigg i baugen og en ankarolina med en 10kilo bruce bak , tenkte bare å ta bort ankeret foran og klare meg med det bak. Madrasser er ikke lov å fjerne , vi legger ikke så mye i dette men vi seiler nok ikke med fulle tanker nei Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Madrasser er ikke lov å fjerne , vi legger ikke så mye i dette men vi seiler nok ikke med fulle tanker nei Madrasser er til å skiftes ut, du trenger ikke std madrasser. Men noen tynne. Tomme tanker er for oppfylling i Skagen . Bare husk at annenhver båt blir stoppet av kystvakten tibake. Men kan opplyse at de har bankterminal ombord Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Smurph Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 (redigert) Saken er at jeg har 130kilo ankerrigg i baugen og en ankarolina med en 10kilo bruce bak , tenkte bare å ta bort ankeret foran og klare meg med det bak.Madrasser er ikke lov å fjerne , vi legger ikke så mye i dette men vi seiler nok ikke med fulle tanker nei En av Bergens skarpeste regattabåter seiler rundt med en symbolsk kaffedregg på 5 kg+ et 3mm spektratau. På den 43-foteren jeg seiler på hiver vi ut Bruce-anker og all kjetting før Seilmakeren. Tar med en 10kg Rocna, 5 meter kjetting og 50 meter lett multiplait ankerline i stedet. ...hvis vi ikke bare tar Fortress-ankeret. Det veier i hvert fall ingen ting Redigert 5.Mai.2009 av NOR_Smurf (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 En av Bergens skarpeste regattabåter seiler rundt med en symbolsk kaffedregg på 5 kg+ et 3mm spektratau. de e vel litt tungt....... :rolleyes Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Smurph Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Det er vel nok til Najaden din Gunga, da slipper du el. winch som gir forhøyet strømregning. Ellers har du holdt av 15 og 16 mai. Da er jeg på land og stoffer. Du kommer vel? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Ellers har du holdt av 15 og 16 mai. Da er jeg på land og stoffer. Du kommer vel? jeg bruker ikke stoff.......rekker du o bli edru til 17de Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 jeg bruker ikke stoff.......rekker du o bli edru til 17de Idag er du i slaget Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 jepp idag er det motvind...da er jeg i slaget hater motvind förresten, da er man på veg åt feil håll Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
millisivert Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 [...] kaffedregg på 5 kg+ et 3mm spektratau[...] en 10kg Rocna, 5 meter kjetting og 50 meter lett multiplait ankerline i stedet. ...hvis vi ikke bare tar Fortress-ankeret. Det veier i hvert fall ingen ting Snedig å kalle det "sikkerhetsregler", når det egentlig bare er stasj-horene som har gått sammen for lette forhandlingene over kjøkkenbordet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
toholthe Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Hva med to fastmonterte manuelle lensepumper. Jeg har en som kan pumpes fra cockpit, men kan ikke huske å ha sett noen som har en nede i båten. Hvordan løses dette i praksis? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Madrasser er til å skiftes ut, du trenger ikke std madrasser. Men noen tynne. Vi har tykkere enn standard og vi bærer ikke ut klærne,maten,bestikket ,stekepanna osv , er nok forskjell på å satse over evne og vårt opplegg der vi tar det som en morsom tur med ambisjoner om å seile så fort vi kan på tur ned uten asketisk livsstil. Hva med to fastmonterte manuelle lensepumper. Jeg har en som kan pumpes fra cockpit, men kan ikke huske å ha sett noen som har en nede i båten. Hvordan løses dette i praksis? Har man f.eks pumpe til dasstanktømmingen så kan man vel bare lage en løsning der man kan koble fra dasstanken og senke slangen ned og så pumpe med den pumpa. Ellers så må man montere en separat pumpe Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.