Jump to content

Sikkerhetsutstyr til HH Skagen Race


toholthe

Recommended Posts

Noen som kan si meg hvor jeg finner en komplett liste over påkrevd sikkerhetsutstyr. Finner det ikke på seiling.org som det står på invitasjonen. Egenkontrollskjema er litt lite spesifikt, det står f.eks. redningsvester, men ikke hvilke krav som stilles til dem.

 

T

Link to post
Share on other sites

Finner det under linken "ISAF Offshore Special Regulations". Hvis du har enkeltskrog så er det vel dette dokumentet som gjelder: http://www.sailing.org/tools/documents/OSR...1207-[4345].pdf. Arrangøren har også noen egne tillegg til disse bestemmelsene.

 

Edit: linken ovenfor fungerer ikke pga sær formattering. Du finner dokumentet her: http://www.sailing.org/1930.php . Øverste versjonen av dokumentet er det du skal ha, de andre er tidligere revisjoner.

Redigert av NOR_Smurf (see edit history)

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

1. Så jeg trenger ikke to livbøyer?

 

Mente å høre at jeg trenger det.

 

2. Ser at jeg trenger stropp under rumpa og lys på redningsvesten. Hvike krav stilles til dette? Går det an å ordne dette med biltema lastestropp og vanntette lommelykter av billigste sort?

 

T

Link to post
Share on other sites

Èn livbøye med lys og drivanker eller kasteline uten drivanker er ok. Begge varianter skal ha refleks.

 

Krav til vestlys er at det skal være i henhold til SOLAS LSA code 2.2.3 , dvs hvit lys mer enn 0.75 candela, og lyse min. 8 timer. Skal kunne utløses manuellt eller vha kontakt med vann. Seatronic har skrittstropp til kr 150,-. Nautiskhandel.no selger AQ98, som jeg mener er gode vestlys (som forøvrig alle burde ha)

Link to post
Share on other sites

e[/b] er det noen som vet om det må være flere ankere ? holder det med ankaroline og et bruceanker ?

 

Enzo, ut med Bruce og inn med alu. anker. Ut med madrassene og inn med laken. Tomme tanker og tomt kjøleskap. 2 liter vann og Real turmat. :cool:

 

Ellers, verre med båter med kledd rekkevaier. Den skal være synlig slik at event brukk skal synes

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Saken er at jeg har 130kilo ankerrigg i baugen og en ankarolina med en 10kilo bruce bak , tenkte bare å ta bort ankeret foran og klare meg med det bak.

Madrasser er ikke lov å fjerne , vi legger ikke så mye i dette men vi seiler nok ikke med fulle tanker nei :smiley:

Link to post
Share on other sites

Madrasser er ikke lov å fjerne , vi legger ikke så mye i dette men vi seiler nok ikke med fulle tanker nei :smiley:

 

Madrasser er til å skiftes ut, du trenger ikke std madrasser. Men noen tynne. Tomme tanker er for oppfylling i Skagen :lol::flag_da: .

Bare husk at annenhver båt blir stoppet av kystvakten tibake. Men kan opplyse at de har bankterminal ombord :blush:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Saken er at jeg har 130kilo ankerrigg i baugen og en ankarolina med en 10kilo bruce bak , tenkte bare å ta bort ankeret foran og klare meg med det bak.

Madrasser er ikke lov å fjerne , vi legger ikke så mye i dette men vi seiler nok ikke med fulle tanker nei :smiley:

 

En av Bergens skarpeste regattabåter seiler rundt med en symbolsk kaffedregg på 5 kg+ et 3mm spektratau.

 

På den 43-foteren jeg seiler på hiver vi ut Bruce-anker og all kjetting før Seilmakeren. Tar med en 10kg Rocna, 5 meter kjetting og 50 meter lett multiplait ankerline i stedet.

 

...hvis vi ikke bare tar Fortress-ankeret. Det veier i hvert fall ingen ting :yesnod:

Redigert av NOR_Smurf (see edit history)

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

[...] kaffedregg på 5 kg+ et 3mm spektratau[...] en 10kg Rocna, 5 meter kjetting og 50 meter lett multiplait ankerline i stedet.

 

...hvis vi ikke bare tar Fortress-ankeret. Det veier i hvert fall ingen ting :yesnod:

 

Snedig å kalle det "sikkerhetsregler", når det egentlig bare er stasj-horene som har gått sammen for lette forhandlingene over kjøkkenbordet :smash:

Link to post
Share on other sites

Madrasser er til å skiftes ut, du trenger ikke std madrasser. Men noen tynne.

Vi har tykkere enn standard og vi bærer ikke ut klærne,maten,bestikket ,stekepanna osv , er nok forskjell på å satse over evne og vårt opplegg der vi tar det som en morsom tur med ambisjoner om å seile så fort vi kan på tur ned uten asketisk livsstil.

 

 

Hva med to fastmonterte manuelle lensepumper. Jeg har en som kan pumpes fra cockpit, men kan ikke huske å ha sett noen som har en nede i båten. Hvordan løses dette i praksis?

Har man f.eks pumpe til dasstanktømmingen så kan man vel bare lage en løsning der man kan koble fra dasstanken og senke slangen ned og så pumpe med den pumpa. Ellers så må man montere en separat pumpe

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...