FENRIKSEN Startet 6.Mai.2009 Del på Facebook Startet 6.Mai.2009 Ser ut til at jeg feilmonterte en stål kuleventil på messing skroggjennomføring (messingventilen var forkrommet, jeg feilsorterte delene og oppdaget ikke feilen før jeg skulle bytte overskuddsmateriell på Maritim). Kan ventilen stå på til båten skal på land for kalkblåsing til høsten eller bør jeg få det fikset asap mht korrosjonsproblematikk? jan Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Det sto på tavla når vaskedamene skulle komme: La stå. Det er hverfall min mening! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Jeg gjorde det samme på min forrige båt. Det fungerte i alle fall fint de fem årene jeg hadde båten.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 opps.... ikkje tenkt på engang eg- Har syrefaste kule-ventiler til både kjøling og wc, og alle gjennomføringer er sikkert messing, iaffal gullfargete. Vert sånn noen år nå. Sjekker visuelt par ganger i året at det ser oki ut. Går det galt er det Vesta som velger kva som skal stå der neste gang hehe ......bare vi ikkje er ombord da så.... Var på bilhuggern og fikk meg en gammel sirene fra bilalarm i vinter, og koplet direkte på en flottør i kjølen. Kommer det 4cm vann i kjølen hører alle det Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Nordåsen Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Den var slett ikke dum, det vil jeg også ha... Sitér dette innlegget Link to post
FENRIKSEN Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 maritrim selger et lite panel for lensepumpe for va 200 spenn: Panelet kobles til to følere, den ene kobler inn pumpen, den andre (montert høyere) utløser alarm pluss starter pumpen (om nivåføler en svikter). Knapp for manuell overstyring. Opplegget funker bra. Men litt svak sirene, bilalarm var en god ide. Bunnventil: Lar spetakkelet stå denne sommeren, jeg. j Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Det er ikke noe i veien for å "blande" stål og messing, men kobber og stål derimot er ikke bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.