Jump to content

Er stål kuleventil på messinginntak krise?

FENRIKSEN

Recommended Posts

Ser ut til at jeg feilmonterte en stål kuleventil på messing skroggjennomføring (messingventilen var forkrommet, jeg feilsorterte delene og oppdaget ikke feilen før jeg skulle bytte overskuddsmateriell på Maritim).

Kan ventilen stå på til båten skal på land for kalkblåsing til høsten eller bør jeg få det fikset asap mht korrosjonsproblematikk?

jan

opps.... ikkje tenkt på engang eg-

Har syrefaste kule-ventiler til både kjøling og wc, og alle gjennomføringer er sikkert messing, iaffal gullfargete.

Vert sånn noen år nå. Sjekker visuelt par ganger i året at det ser oki ut.

Går det galt er det Vesta som velger kva som skal stå der neste gang :smiley: hehe

......bare vi ikkje er ombord da så....

Var på bilhuggern og fikk meg en gammel sirene fra bilalarm i vinter, og koplet direkte på en flottør i kjølen. Kommer det 4cm vann i kjølen hører alle det :cheers:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

maritrim selger et lite panel for lensepumpe for va 200 spenn: Panelet kobles til to følere, den ene kobler inn pumpen, den andre (montert høyere) utløser alarm pluss starter pumpen (om nivåføler en svikter). Knapp for manuell overstyring. Opplegget funker bra. Men litt svak sirene, bilalarm var en god ide.

Bunnventil: Lar spetakkelet stå denne sommeren, jeg.

j

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...