Terkel Startet 6.Mai.2009 Del på Facebook Startet 6.Mai.2009 så til min store forundring at det hadde svettet\lekket litt olje ut fra sjøvannsinntaket på min mercury 80hk fra 82. kan dette tyde på lekkasje eller noe? motoren fungere fint og det er ikke vann i oljen på undervannshuset. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 Er du sikker på at det er gir olje ?? og ikke rester av uforbrent 2-takts olje ... Hvis det er girolje så kommer det antagelig ifra vannpumpehuset , der er det 3 mulige syndere.. Simmringer på aksling 2 stk Pakning under nedre del av pumpehus O-ring imellom nedre pumpehus og gir hus Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Terkel Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 (redigert) hvor kritisk er det ? er det noe jeg kan kjøre med ? er ikke sikker på at det er gir olje, men det virket sånn, det var ren olje.. Redigert 6.Mai.2009 av Terkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 6.Mai.2009 Del på Facebook Svart 6.Mai.2009 hvor kritisk er det ? er det noe jeg kan kjøre med ? Er det gir olje ifra girhuset betyr jo det at vann KAN komme inn også.... hadde ihverfald sjekket litt.. Kan det tenkes at noen har sølt olie på motoren ?? kanskje ved bytte/sjekk av impeller, er de samme boltene som holder alt på plass der oppe. En annen mulighet er at gir huset var overfylt, ved kjøring vil olja expandere litt og kanskje presse seg ut, dog lite trolig på et standard girhus. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.