Christensen Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Litt må vi jo få lov til å sutre!!! hehe! er heldigvis ikke mye plaget med dette, men jeg har stått med knyttneven i været etpar ganger! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Ben Sin Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Kos med misnøye Akkurat. Og i Norge er vi utrolig gode på det området. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 ganske nærme verdensmestre - som vi er på alle andre områder også - i hvertfall i Norge Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Jeg er fortsatt imponert av at hele 70 % plages av andres hekkbølger. Det vil si at en veldig stor gruppe plages av andres bølger, samtidig som man plager andre med sine egne. Ja ja. Skjønner ikke hvordan du får til dette Det kan da like gjerne være at de aller fleste om ikke alle de drøyt 70 prosent av svargiverne som noen ganger plages av hekkbølger er personer som ikke selv bidrar i særlig grad til store hekkbølger der de skaper problemer for andre. Vel, vel. Nå i dag sjøsatte jeg 655'en da den har blitt liggende på land noen uker lengre enn normalt på grunn av konfirmasjon til den yngste blant "yngelen". Hva er det ikke vi opplever igjen...? Joda, i det vi begynner å vinsje båten av hengeren kommer det en som graver seg opp i plan rett foran båtrampa i 5 knop sonen i nedre del av Nidelva. Han lager vesentlig større bølger enn den svære slepebåten som gikk ut elveløpet bare 10 minutter før ham. Jeg hadde heldigvis ikke vinsjet båten lengre av hengeren enn at jeg avventer til bølgene har slått mot land. Etter at båten er vinsjet av og ut i vannet kommer jaggu luringen oppover elveløpet igjen i fullt plan i 5-knop-sonen. Han syntes vel det var for mye bølger ute på fjorden og ville kjøre litt race inne i 5-knop sonen i elveløpet i steden Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Salt Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Sjøen fra Bohus, Color Viking, Wallona, Koster... - samt raske motorbåter i 20 m avstand og akkurat under planefart.... men ellers har vi det bra, og forsøker å styre imot sjøene dersom vi rekker det og farvannet tillater det. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
fem@il Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 Sjøen fra Bohus, Color Viking, Wallona, Koster... - samt raske motorbåter i 20 m avstand og akkurat under planefart.... men ellers har vi det bra, og forsøker å styre imot sjøene dersom vi rekker det og farvannet tillater det. Nok en gang ,dette har ikke noe med når man er ute på fjorden,men når man ligger langs fjellet eller på dregg i uthavn Kan vi ikke diskutere/argumentere rundt det saken gjelder? :diving:Når man har lagt seg til for å slappe av /roe ned / ha det bra på sjøen,så kommer disse "idiotene" og ødelegger hele idyllen,til dels skaper farlige situasjoner.Det er detsom saken gjelder. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Hekkbølger kan være irriterende der og da. Men det er slett ikke på hver tur det skjer, folk er stort sett rimelig flinke synes jeg. Hekkbølgene glemmes like fort som de oppstår. Og ja, jeg har selv laget uakseptable hekkbølger for andre, men prøver å lære av mine feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.