Jump to content

Volvo penta MD2030 impellerhus - brukket bolt

bliss X

Recommended Posts

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre?

En av boltene som fester lokket på impellerhuset har brukket, og det medfører at det ikke er mulig å få impellerhuset tett. Restene av bolten må ut. Mulig det må gjenges opp også. Har forsøkt å borre, men har for dårlig verktøy til dette. Tenke å ta ut sjøvannspumpa og få det gjort av noen som har bedre utstyr og færre tommeltotter en meg.

md2030waterpump.jpg

Dette ble mye styr pga den hersens bolten (iboende faneskap+ kløning fra min side). Fant som sagt et verksted i nærheten av Økern i Oslo som kunne fikse dette.

7. mai: Slet lenge med å få ut pumpa. Klarte selvfølgelig å ta knekken på en simring i pumpa under strabasene :headbang:

8. mai: Pumpe levert, men nå ble jo reparasjonen litt mer omfattende, og vi ble enige om at jeg skulle skaffe simringer før det gikk løs på jobben. Dro til LaSa og kjøpte simringer, tilbake til verksted med simringene. Pris for to små simringer: kr 444,-

12. mai: Telefon fra verkstedet: Feil simringer! Hadde ikke tid til å gjøre noe mer med det.

13. mai: Dro til Økern for å hente simringene. Så til LaSa for å få byttet. Syens ikke de jeg fikk denne gangen så helt like ut som de gamle,

men fikk klar melding fra han som ekspederte: Han garanterte 100% at de passet.

Tilbake til Økern - De nye simringene var også feil! Ny tur til LaSa, og nå ble Lasa Maskin kontaktet, for pumpa er jo egentlig en jabsco pumpe og det var tydelig at ekpertisen nå hadde konkludert med at Volvo Penta's simringer ikke passer til tross for at de skulle passet i følge delekatalogen.

Endelig smilte lykken: LaSa maskin hadde to simringer av riktig type liggende! Lang kjøretur til LaSa Maskin, og to simringer rikere bar så turen tilbake til Økern. Rushtrafikk og lange kører, men rakk akkurat å få levert simringene.

Har nå brukt nesten en hel dag, og kjørt 10 - 15 mil på grunn av disse j.. simringene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...