Andy Startet 31.Mai.2004 Del på Facebook Startet 31.Mai.2004 Nå på lørdag kveld fikk vi en selsom opplevelse Vi var på tur inn Nilen (Blindleia for den som ikke er kjent) sånn i 8-tida på kvelden tror jeg det var. Når vi skal til å gå gjennom det trangeste partiet, må vi holde an - vi ser at politibåten er på vei innover med en båt på slep. Båten som slepes, en nyere blå Skibsplast 500, er smekk full av ting og tang - kartonger, dyner og diverse. Etter all sannsynlighet tyvegods. Foran på dekket av politibåten står en kar i sort hettejakke, lenket i håndhjern til rekka. Bak i båten står kameraten, denne i gul hettejakke, også lenket til rekka. Begge to med ansiktene skjult mest mulig at hettene. Så vidt jeg kunne se var det to unge karer, i slutten av tenåra eller noe yngre? Slepet gikk så til Haraldsholmen, før de satte kursen mot Lillesand. Vi pratet med venner som hadde ligget lenger ute i Nilen, de hadde sett båten komme utover, mens politibåten kom innover og bordet 'sjørøverskuta' i bassenget i Nilen. Hadde jeg bare hatt kameraet med - så hadde det blitt årets bilde Er det noen her på baatplassen som var i Nilen på lørdag - og så opptrinnet, evt. har hørt mer fra denne historien Det tegner til å bli litt av en kriminell og dramatisk sommer her i Høvåg: 1. Først bankran av Høvåg Sparebank 5 mars, der raneren i den røde ranshetta tar sjøveien gjennom Blindleia i en jolle - desverre for ham er både fly og helikopter i området. Han blir tatt, pengene blir etter noen dager funnet på en holme. Nå har raneren visstnok nettopp vært i Syden, sponset av Se og Hør. 2. Så brenner en hytte på ytre Kjeholmen ned forrige søndag/mandag, med tilhørende anneks. En sekstiåring med tilknytting til familien som eide hytta er pågrepet for å ha tent på, men nekter foreløpig for å ha gjort det. 3. Og nå altså politibåten som border stjålet båt full av tyvegods, midt på pinseaften i Nilen!!! Hva blir neste kapittel? :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 1.Juni.2004 Del på Facebook Svart 1.Juni.2004 Er det noen her på baatplassen som var i Nilen på lørdag - og så opptrinnet, evt. har hørt mer fra denne historien Broderen og konen har hytte i Dybingen som de var på i helgen ... Skal ringe ham og finne ut om han eller sønnen vet noe.. Mvh, Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Andy Svart 2.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2004 Etter å ha sett 2 stk. båttyver med egne øyne - i håndjern på politibåten - har dette med å låse båten forsvarlig blitt prioritet 1 for meg. Daycruiseren skal fra nå av låses til brygga med Abus FG-klasse 3 (Clas Ohlson art.nr 31-1737: 479 kr) samt syrefast sikkerhetswire med øye (Maritim art.nr 61535-02: 383 kr) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.