Anonym Startet 8.Mai.2009 Del på Facebook Startet 8.Mai.2009 (redigert) Hei I helga tenkte jeg å vaske og polere.. Polering skjer heldigvis med maskin, vasken for hånd.. Hva er BRA av vaskemidler og polering? Hva bør jeg bruke på de flatene der jeg skal gå, og ha godt grep? Båten er en seilbåt på 31 fot. Det viktigste er holdbarhet, jeg tåler at det er litt tungt å jobbe med.. Edit: Glemte å si at det er en glassfiberbåt.. Redigert 8.Mai.2009 av Anonym (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Seajet har et relativt nytt produkt. Tror det heter båtrens. En kompis av meg brukte det og skrubbert på antisklibelegget. Det ble helt som nytt på en 5 år gammel båt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bergen dørk Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Jeg brukte også SeaJet båtrens i år på flekker/svarte striper mm og det var meget effektivt. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Stoner Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Jeg bruke i år, Biltemas båtrens. Den var effektiv mot svarte renner og sorte sålestriper. Jeg polerte med Biltemas Cleansing Wax. Umiddelbar virket det som en grei behandling, men det gjennstår å se hvor holdbart det er. Jeg er ikke redd for å måtte ta en ny runde, så det er verd forsøket i allefall. Jeg har poleringsmaskin, men tok det manuelt. Det er bare kos å stryke på båten Sitér dette innlegget Link to post
askeladden78 Svart 4.Juni.2010 Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 Jeg benyttet meg av biltema`s serie med rubbing, polish og wax, og båten så knallbra ut etter 3 runder med polering, og etter en uke på sjøen så båten ut som den var 10 år eldre, jeg har en askeladden beetle, og kan med hånden på hjerte si at dette ikke duger for min båt i hvertfall, nå styrer jeg mot Seajet etter at alle jeg snakker med anbefaler dette stoffet. Irriterende og måtte ta dette på nytt etter bare 2 mnd med så mange timer med biltema sine dårlige stoffer. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Juni.2010 Del på Facebook Svart 4.Juni.2010 Same procedure as last year: Vask ned Casco Husvask og høytrykkspyler. Rens med Maxwax Akylpasta. Polering med Maxwax Hardglans. Hardglans er så lett å jobbe med at jeg har lagt vekk poleringsmaskina. Antisklisonene får selvsagt ingen voks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.