Jump to content

Vask og polering.. (Inkl gripeflater..)


Anonym

Recommended Posts

Hei

 

I helga tenkte jeg å vaske og polere..

 

Polering skjer heldigvis med maskin, vasken for hånd..

 

Hva er BRA av vaskemidler og polering? Hva bør jeg bruke på de flatene der jeg skal gå, og ha godt grep?

Båten er en seilbåt på 31 fot.

 

Det viktigste er holdbarhet, jeg tåler at det er litt tungt å jobbe med..

 

Edit: Glemte å si at det er en glassfiberbåt..

Redigert av Anonym (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg bruke i år, Biltemas båtrens. Den var effektiv mot svarte renner og sorte sålestriper. Jeg polerte med Biltemas Cleansing Wax. Umiddelbar virket det som en grei behandling, men det gjennstår å se hvor holdbart det er. Jeg er ikke redd for å måtte ta en ny runde, så det er verd forsøket i allefall. Jeg har poleringsmaskin, men tok det manuelt. Det er bare kos å stryke på båten :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg benyttet meg av biltema`s serie med rubbing, polish og wax, og båten så knallbra ut etter 3 runder med polering, og etter en uke på sjøen så båten ut som den var 10 år eldre, jeg har en askeladden beetle, og kan med hånden på hjerte si at dette ikke duger for min båt i hvertfall, nå styrer jeg mot Seajet etter at alle jeg snakker med anbefaler dette stoffet.

 

Irriterende og måtte ta dette på nytt etter bare 2 mnd med så mange timer med biltema sine dårlige stoffer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...