Jump to content

Hanse 371 - koble dieselvarmer til tanken

galatea

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal til med å installere en Eberspacher D4 i båten - en Hanse 371 2004 mod. I fremkant av dieseltanken er det tre

tilkoblinger. To er i bruk, diesel til motor, og retur fra motor. Det tredje uttaket står på linje med disse, men er blindet av med en "Cap". Noen som vet om dette er et stigerør som kan benyttes til dieselvarmeren.

Noen som har Hanse med dieselvarmer her på forumet ?

mvh Per

Vet ikke hvordan det er på Hanse, men i min båt var det ikke stigerør under avblendingen. Stigerøret fulgte imidlertid med dieselvarmeren, så jeg skrudde av blendingspluggen, boret hull i den som passet til stigerøret, og monterte sammen blendingsplugg og stigerør med en egnet, dieselbestandig masse.

S/Y Surprise

Jeg har Hanse med dieselvarmer, skal prøve å huske å kikke etter og ta et par bilder av hvordan det er på min. Det er ikke sikkert det er likt, men prøv på med spørsmål på engelsk www.myhanse.com (Chat) eller på den danske siden (der skriver du bare på norsk), der er betydlig lavere trafikk, men en slipper engelsk hvis en ikke liker det... Av egen erfaring som er langt fra god i skriftlig engelsk blir det ofte vanskelig å forklare tekniske ting godt, ordforrådet strekker ikke til hos meg iallefall og Clue er gått ut på dato...;) Uansett, det går stort sett greit, bilder som illustrasjon er ofte svært god hjelp i...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Svart (redigert)

Hei Bjoris,

Jeg har lagt det samme spørsmålet ut på " My Hanse". Fint om du sjekker i din båt. Tanken er nesten full, så har ikke så veldig lyst til å skru av inspeksjonslokket for å sjekke om det er stigerør eller ikke. Takk for tipset NOR-Gandsfjord

bruker den metoden hvis det ikke allerede er stigerør montert i tanken.

mvh Per

Redigert av galatea (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...