Jump to content

Båthavna i dag del-2


roaldbj

Recommended Posts

Noen som kjenner seg igjen? :smiley:

det var da et gammelt bilde av to fine båter :yesnod:

 

tatt fra RS basen . Odd Fellow II og Astor i skjønn forening. Odd FellowII er nå gått ut av tjeneste. Ikke Astor - så den har vi gleden av å se mer til :yesnod:

 

Spigney: hvor er det siste bildet ditt tatt?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Joda, begge bildene er tatt hos Sonja Lee, eller Villa Malla som det heter.

Opplevde at det var helt fint å ligge der, så lenge man ikke lå helt ytterst. Jo nærmere brua opp til steinmoloen, jo bedre.

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med bøyene der. Det er makene til de på Oscarsborg. Helt supre. :smiley:

 

Jeg har også masse bilder fra sommeren, så jeg bidrar gjerne.

 

 

Mvh Spigney

Link to post
Share on other sites

Brunch på Villa Malla hos Sonja Lee for en uke siden - var stor nedtur. Kr. 250 for grønnsaksuppe og diverse salater og litt kaldt kjøtt. Tydelig vinterkriseløsning fra kjøkkenet sin side. Om sommeren har det vært bra mat tidligere. Snodig prissetting på det stedet. Hvis du kommer rett inn fra gata koster lunsjen 198. Hvis man bestiller på forhånd og er flere sammen som i mitt tilfelle så koster det kr. 250 pr. hode!!!

Link to post
Share on other sites

Tine IV er på SPA og får div justeringer i form av finpuss inne ,ny teakdørk skal hu få også .Ligger klart på dørken på bildet,noe av det da.Har skrapa og pussa ned skuffer å skaper idag,dørkane er ferdig slipt så da kan Sjøkua komme å hjelpe til med dørken.Mye jobb , mye mer enn planlagt .Da jeg pusser ned alt innvendig ,prøver å ta det inn til beinet .For da kan jeg legge på lakk fra bunnen av og få det forhåpentligvis sånn jeg vil ha det,men det er mye sliping .Når det er gjort å dørken er lagt,så starter en like stor jobb i form av tålmodighet (som jeg har alt for lite av) .Nemlig alle strøka som skal på av lakk ( Ravilakk er planen ) og ikke minst dørken som skal ha masse olje eller lakk.Har ikke bestemt helt hva jeg gjør med dørken ,men tipper det blir olje der ( aner ikke ossen olje jeg skal bruke enda ).Det er slitsom jobb , men veldig morro .Da du ser det går fremmover og at dette kansje kan bli bra til slutt .

Men blei litt mye ,da jeg "bare" skulle legge ny dørk ,så balle det på seg lissom.Tenkte at med ny flott dørk ,så må jo resten pusses opp også så det også blir nytt å fint .

tine_iv_er_paa_spa__085.jpg

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...