Lovart låring Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 Så noen vinterbilder slik det blir snart, brrr Jeg blir liggende til våren jeg. helt rektig! Sommern er herlig i Fredrikstad, men det er faktisk vinteren også det blir garantert noen turer på meg og Blafrebo II bare det ikke er altfor møkkavær, da blir det å ligge til kaj og kose seg der. god vinter!! Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Tine IV Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Tine IV, det stemmer på en prikk.Kjenner du deg igjen nå? Kjente meg jo igjen på det første, men måtte spørre .Der var det mange hjelpsomme greie gutter , i den havna der .Synd vi fikk så kort tid der og feil årstid ,men kan jo bli flere anledninger. Hils folket i havna da ;) Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Nor_west Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Tine slutt å klage det er dørken som er den store jobben,det andre er bare kosearbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 ,det andre er bare kosearbeid. Morsom du ,idag blir gjort lite da kroppen nekter.Men kommer vel igang snart ,tar litt tid bare idag. Blir noe stiv å støl ja ,men morro er det . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
erlinghm Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Var på promenad sør for Gøteborg idag og da kom jeg till Og denne eieren har tatt meldingen på anslagstavlan alvorlig.... Og slik har mange festet presenningene.... Og han her har nesten tømt fjorden for vann... Og så er det en ny modell i svenskeflåttan.. med en elegant toalettløsning... Ha en riktig god uke..... Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Stille i havna i dag Mange på land Fullt på opplagplass Spesielt ror/propell (?) Noen gjør vinterarbeid Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Uffe Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Der var stille og koldt i havnen i dag Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Er det så mye snø idag? Her er det 4-5cm. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Spesielt ror/propell (?) Har lagt merke til dette roret flere ganger jeg også... Noen som kan forklare nærmere hvordan dette fyngerer? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Uffe Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Er det så mye snø idag? Her er det 4-5cm. Her i Vestdanmark har vi onsdag/torsdag fået mere end 40 cm sne. Og i dag får så Østdanmark. "Desværre" går snestormen uden om København, - det havde ellers været muntert med alle de regeringsledere, der er kommet til Klimakonference i dag Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Lite snø her, heldigvis. Det er dog nesten 11 minus i dag, og det er litt is i havna, men bobleanlegget er i gang. Sitér dette innlegget Link to post
spigney Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Paddehavet i dag ca kl 1400. Ca -10 grader. Mvh Spigney Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 En del snø på bryggene i dag, etter helgas snøfall. Litt isolering av snø. Noe snø tiner og blir til istapper. Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Seilaren Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Jeg var også nede i haven der i går. Så det var noen flate kalesjer her og der... Jeg var også nede sent lørdags kveld, og det var med livet som innsats på veien nedover... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hallais Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 og det var med livet som innsats ... Det var en som skulle se til båten og gled å falt uti for 2 vintre siden da vi skiftet brygger. Han fikk store problemer med å komme opp på brygga igjen. Heldigvis var vi der og hjalp han på land. Til alle, gå forsiktig på glatte båter og brygger, helst ikke alene. Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Hallais Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Julestille i havna i dag Forsiktig, enda farlig på bryggene pga issvuller. Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Hulda Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Noen har fatta det, utlært i presenningbygging Noen har litt igjen av læreprosessen Noen er uhelbredelige, nedi her er cockpiten til Hulda Her skal man være forsiktig, bryggeieren gir blaffen i om noen tror at brygga er 5 meter bred, når den bare er 3 meter. Resten er overhengende skavler. Rene fella om man krabber under mastene og begir seg utover. Her sett utover etter at mesteparten av overhenget er skuffet vekk Og det var båthavna i Son i dag, minus seks grader midt på dagen, nå i kveld minus 11 grader. Uansett hva yr.no måtte finne på og melde. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Dette ser kaldt ut... og noe utrivelig og gå ut på bryggene Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Ja det må jeg si, det siste bildet viser hvor farlig det er å falle uti. Både med og uten flytevest. Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Før spørsmålet i det hele tatt blir stilt, jeg tror det er båten til Lars H vi ser på det første bildet, altså det som viser den utlærte presenningoppsetteren. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Det er det, Lars H er utlært.... Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 Da er romjulsturen til opplagsplassen unnagjort. Med de snømengdene som har kommet her i innlandet (40-50cm) i løpet av de siste par døgn, var det greit å få tatt en "presenningskontroll" nå. Tilstanden var mye bedre enn fryktet. Kun ca 20 cm snø på bakken. På presenningen var det meste rast av, bortsett fra litt skaresnø som hadde samlet seg opp i noen "søkk" i presenningen. Godt å få sjekket opp, så kan man snoke ribberester fra kjøleskapet utover kvelden med avslappet sinn. Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 Må si meg imponert over hvor mange båter det er på bryggene det er bilder av. I min havn her i Kristiansand er vi vel bare totalt 10 båter som fortsatt er på vann. Dette er i Kristiansand. Er det mer kultur for å ha båten på vannet om vinteren andre steder i landet? Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 Her på vestlandet er det vel mer vanlig å ha båten på sjøen enn på land om vinteren. I alle fall ute ved kysten der det de felste steder sjeldene eller aldri dannes is på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 .... eller aldri dannes is på vannet. Fullt på land av båter. Kansje 20% fra vår havn, resten fra andre havner. Kommer det is ligger den muligens 3 dager. Ingen problem med vinter på sjøen. Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.