enter4u Startet 10.Mai.2009 Del på Facebook Startet 10.Mai.2009 (redigert) Etter å ha redusert motorstøyen betraktelig ved å isolere motorrom og montert nye motorlabber, så er motorlyden fra kontrollboksen irriterende høy Hva i all verden kan gjøres for å redusere den????? Har søkt litt på forum, men finner ikke noen løsning. Redigert 10.Mai.2009 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sollux 27 Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Det samme har jeg lurt på.. veldig irriterende... Sitér dette innlegget Link to post
Suggen (i sundet) Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Hvis den er sjenerende...så må dere si dere fornøyd med resten av isoleringen ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Jojo. Men den lyden fra kontrollboksen er en slitsom lyd i lengden. Og den er jo ikke langt fra øret da Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Kan det være lyd som følger med stålkablene opp til kontrollboksen? Det er jo vibrasjoner i tilfelle. Muligens du kan pakke skumgummi (eller neopren er nok et bedre alternativ) tett rundt kablene underveis - og at det vil dempe vibrasjonene? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
trikkern Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Forplanter lyden seg langs wiren? Eller er det utett i gjennomføringen for wirekabelen? Hvis det første er det ikke mye å gjøre. Man kan neppe sette inn gummitilkobling på wiren. Dette fenomenet har jeg heldigvis aldri opplevd. Men jeg fikk mye lyd gjennom hullet der alle kablene gikk inn i motorrommet. Da det har vært stukket nye ledninger der gjennom tidene, er det blitt utett. Jeg stappa isolasjon godt rundt kablene / wirene, og det hjalp mye. Sitér dette innlegget Link to post
20 Fot Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Det er jo slik at lyden/vibrasjonene følger kontrollkablene. Dette kan dempes betraktelig ved i montere vekter rundt kontrollkablene. Har erfaringer i fra bil når det gjelder den løsningen. Sitér dette innlegget MVH 20 Fot Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Kan det vere en ide å feste kablene i slike rørfester mellom spakene og motoren? Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Du mener slike med gummi inni? God ide! Det bør hjelpe. Da ligger ikke wiren mot skottet og vibrerer. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Det er jo slik at lyden/vibrasjonene følger kontrollkablene. Dette kan dempes betraktelig ved i montere vekter rundt kontrollkablene. Har erfaringer i fra bil når det gjelder den løsningen. Hva mener du med vekter??? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 kjøp litt rørisolasjon slik som rørlegger bruker til å isolere vannrør med , og legg det rundt wire Kommer ikke på hva det heter , men er laget av noe grått "våtdrakt lignende gummi " hehe Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Hmmm.....Det kan jeg prøve. Kontrollboksen høres nesten ut som en høyttaler nemlig. hehe Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Får du inn P4 kan du kaste radioen! Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Hei Jeg har samme problem og kan skrive under på at det er veldig iriterende. En høyfrekvent versjon av motor dur. Hos meg er det tett ut fra motor kasse. Kablene går igjennom ett skott for så å svinge 1 meter opp i kontrollboks. I nevnte skott ligger kablene på betong. Skal prøve å isolere kablene. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Jeg var plaget med det samme på forrige båt med dobbel Morse installasjon, kjøpte to av disse som monteres på motoren, Anbefales Sitér dette innlegget Link to post
20 Fot Svart 10.Mai.2009 Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Hva mener du med vekter??? Vekter som blir skrudd fast rundt kontrollwirene og som demper lyden, men jeg syns du har fått mange andre gode forslag som vil hjelpe deg. Lykke til. Sitér dette innlegget MVH 20 Fot Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.