Jump to content

Motorlyd kommer fra kontrollspaken. Hvilke tiltak?

enter4u

Recommended Posts

Kan det være lyd som følger med stålkablene opp til kontrollboksen?

Det er jo vibrasjoner i tilfelle. Muligens du kan pakke skumgummi (eller neopren er nok et bedre alternativ) tett rundt kablene underveis - og at det vil dempe vibrasjonene?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Forplanter lyden seg langs wiren? Eller er det utett i gjennomføringen for wirekabelen? Hvis det første er det ikke mye å gjøre. Man kan neppe sette inn gummitilkobling på wiren. Dette fenomenet har jeg heldigvis aldri opplevd. Men jeg fikk mye lyd gjennom hullet der alle kablene gikk inn i motorrommet. Da det har vært stukket nye ledninger der gjennom tidene, er det blitt utett. Jeg stappa isolasjon godt rundt kablene / wirene, og det hjalp mye.

Hei

Jeg har samme problem og kan skrive under på at det er veldig iriterende. En høyfrekvent versjon av motor dur. Hos meg er det tett ut fra motor kasse. Kablene går igjennom ett skott for så å svinge 1 meter opp i kontrollboks. I nevnte skott ligger kablene på betong. Skal prøve å isolere kablene.

Smaapala

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...