Andy Startet 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2009 Har for en stund siden byttet ut den originale Teleflex wire-styringen til Ultraflex hydraulisk styring. Nå kan jeg styre med lillefingeren, samt at båten fortsetter i samme retning som før dersom jeg skulle slippe nevnte lillefinger fra rattet Så langt så vel. Det eneste negative er at utvekslingen ble endret vesentlig ved denne oppgraderingen. Det må nå tas ganske mange rattdreininger for å svinge fra ene til andre siden. Dette oppleves litt tungvindt. Mitt spørsmål er da: er det mulig på en enkel måte å endre utvekslingen nå i etterkant? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Nei, da må du enten skifte til større rattpumpe, eller til sylinder med mindre volum. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 (redigert) ...eller ganske enkelt flytte festet for stempelstangen innover på "rorkulten". Jeg antar det er snakk om utenbordsmotor her... På motorer jeg har vært borti har det vært flere hull for feste av stempelstangen slik at man kan variere lengden på armen og dermed variere utvekslingen. Redigert 11.Mai.2009 av Ruby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Takker for svar, begge to! Det er utenbords ja. Skal sjekke om motorfestet kan flyttes, dette er jo det enkleste Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 kort innpå - kjøp en styrekule , tror det er alt du trenger å gjøre f.eks ved fin manøver ut og inn av båtplass er det bare og sveive i vei ( hydr styring & påhengs , betyr vel at du har såkalt bullhorn sylinder - slik at endel av de andre svarene er feil ??) Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 (redigert) Hvor mange omdreininger har du fra full styrbord til full babord ? Hvis du finner en manual så skal det stå der. Jeg har Bay Marine (opp til 150hk) fra Teleflex, og har litt over 5 omdreininger fra full styrbord til full babord sving. Skal være 5,4 iflg bokji PS, dette er montert på en 90 Mercury. Der er det 2 hull i styrearmen på motoren, og iflg boka skal jeg bruke det innerste hullet, noe jeg gjør. Redigert 11.Mai.2009 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.