Jump to content

Verdi på liten båthenger


tom-ass

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe en nesten lik Gaupenhenger til kjerringa nå, 88 tror jeg det var.

 

Den har bremser og tipp(ikke vogge bak, men tipper halve hengeren). skal gi 4000 for den.

 

Denne er jo uten brems og tipp.

 

Men alt med båt holder seg jo godt i pris :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Det er to "gyldne" regler hva angår båthengere: ikke lån dem bort og ikke kjøp brukt. Å kjøpe en 22 år gammel henger som er brukt av en rekke individer opp gjennom årene til halv pris av helt nytt er, etter mitt syn, ikke "veien til lykken". Får du 3000 for denne så smil hele veien til banken!

 

ps

jeg kjøper ny/e hengere og selger brukt etter en 8/10 års eiertid og uten å ha påkostet disse en krone. Etter mitt syn den eneste riktige "metode"!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Så du kjører i 8-10 år på samme dekk og uten å ta service på ev bremser og hjullager.

 

Ja, og i forhold til mye annet som befinner seg på veien er dette rene "jomfruen"! Jeg sjekker selvfølgelig at "ting" er i orden, men å påkoste en service på verksted til 3/5000 kroner- nei! Tror du ikke dekkene tåler å bli 8/10 år gamle?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Nei jeg VET at dekk blir dårlige når de er så gamle som 10 år. Solen tærer på de og bruk tærer på de.

 

Gamle dekk sprekker opp i sidene og plutselig en dag så revner de.

 

En kompis av meg jobber med dekk, han og farens hans driver et kjent dekkfirma. Så kjent at de i år skal levere dekk til bla ikke ukjente STCCC, Swedish TouringCar Championship, det har du sikkert hørt om. Eller BTCC, som er i England.

 

Vel, en tlf til ham, og jeg siterer et ord. IDIOTI.

 

Hadde det vært eu kontroll på tilhengere hadde man ikke fått godkjent så gamle dekk.

 

Folk gjør som de vil, desverre. Og noen setter sikkerheten på spill bare for at de skal spare noen kroner. Skummelt

 

Til info så var ikke de tre linjene over her myntet på deg direkte :)

 

 

Men jeg er ikke enig at man skal kjøre rundt med gamle dekk :yesnod:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Hadde det vært eu kontroll på tilhengere hadde man ikke fått godkjent så gamle dekk.

 

Betyr det at en bil med 8/10 år gamle dekk ved en EU-kontroll får pålegg om å skifte dekkene selv om disse ellers er i forskriftsmessig stand? Nå har jeg jo også påpekt at jeg selger hengere når de har blitt 8/10 år gamle og hva ny eier gjør blander jeg meg ikke opp i da det ikke er mitt problem eller ansvar - got the point?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hengeren er så og si ikke brukt, den er faktisk ikke brukt siden båtforeningen kjøpte den for en haug med år siden. Jolla vår bærer vi opp på land og den står der oppned på vinteren.

Alt virker, det er jo ikke så mye heller, men hjullager virker ok, lysene er iorden og vinsjen er iorden.

 

Jeg legger den ut for 4000 jeg, med høyeste bud vinner!

 

Takk for tipsene! :flag:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Betyr det at en bil med 8/10 år gamle dekk ved en EU-kontroll får pålegg om å skifte dekkene selv om disse ellers er i forskriftsmessig stand?

 

Det spørs jo om dekkene SER bra ut eller er fulle av sprekker i sidene det. Men selvfølgelig får man mangel da hvis man ser skader i dekket. En eu kontroll dreier seg jo nettopp om sikkerhet.

 

Og når man snakker om sikkerthet. Hvordan tror du så gamle dekk takler en regnvåt vei ? De er utrolig mye hardere i gummien, og det teite jeg-kan-bil-så-jeg-trykker-på-gummien-med-en-mynt-eller-skrutrekker-trikset er bare latterlig. Man måler dekkets hardhet i SHORE (tror det skrives slik) og man sammenligner da avlest verdi med hva som står på dekksiden. Alle dekk har shore verdi/mykhet skrevet på siden.

 

De KAN kjennes myke ut, men de er det absolutt ikke :)

 

Og merkelig nok så er det "gamlinger" over 50 som er mest gjerrige på dette området. Og det er ikke kødd eller hets mot noen, men facts fra kompisen min som driver i bransjen, litt mer seriøst enn gummi johan på hjørnet :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Poenget mitt er fortsatt at jeg selger en henger når den blir 8/10 år gammel, ikke kjøper, og grunnen/e for det har du nevnt flere av. I tillegg unngår jeg dyre reperasjoner/overhalinger på en eldre henger. I dag har jeg tre hengere, to båthengere og en varehenger, og disse er henholdsvis 1, 1 og 2 år så den gamle gjerrige femtiåringen som du og din kompis snakker om er ikke meg, i allefall ikke denne gangen! Så jeg gjentar; en båthenger kjøpes ikke brukt, lånes ikke ut og selg gamle hengere og kjøp nye det gir best økonomi og trygghet, og i så måte har jeg "put my money wwhere my mouth is"!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...