tom-ass Startet 11.Mai.2009 Del på Facebook Startet 11.Mai.2009 Hei. Jeg har i oppdrag fra Båtforeningen å selge en båthenger. Den fulgte med på et kjøp av jolle/arbeidsbåt på 14 fot. Type Gaupen, 1987 modell. 300 kg. Hva kan jeg sette som pris på denne? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjømann-22 Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Heisann. Ser at disse blir solgt nye mellom 7500-8500 Kr.. Er ikke sikker på hvor mye du kan forlange... Halv pris kanskje..?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tilsjos.no Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Ser ut som hengeren er i god stand, så kanskje 3000-4000,- Er ikke helt sikker på prisen, men tror noe rundt der. Det er vel ikke noe feil med hengeren? Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Brodern Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Jeg skal kjøpe en nesten lik Gaupenhenger til kjerringa nå, 88 tror jeg det var. Den har bremser og tipp(ikke vogge bak, men tipper halve hengeren). skal gi 4000 for den. Denne er jo uten brems og tipp. Men alt med båt holder seg jo godt i pris :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post Share on other sites More sharing options...
tilsjos.no Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Tror en pris på ca 3000 kroner hadde vært bra jeg da. Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Det er to "gyldne" regler hva angår båthengere: ikke lån dem bort og ikke kjøp brukt. Å kjøpe en 22 år gammel henger som er brukt av en rekke individer opp gjennom årene til halv pris av helt nytt er, etter mitt syn, ikke "veien til lykken". Får du 3000 for denne så smil hele veien til banken! ps jeg kjøper ny/e hengere og selger brukt etter en 8/10 års eiertid og uten å ha påkostet disse en krone. Etter mitt syn den eneste riktige "metode"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Brodern Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Så du kjører i 8-10 år på samme dekk og uten å ta service på ev bremser og hjullager. Fan du må jo være farlig i trafikken du mann Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Så du kjører i 8-10 år på samme dekk og uten å ta service på ev bremser og hjullager. Ja, og i forhold til mye annet som befinner seg på veien er dette rene "jomfruen"! Jeg sjekker selvfølgelig at "ting" er i orden, men å påkoste en service på verksted til 3/5000 kroner- nei! Tror du ikke dekkene tåler å bli 8/10 år gamle? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Brodern Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Nei jeg VET at dekk blir dårlige når de er så gamle som 10 år. Solen tærer på de og bruk tærer på de. Gamle dekk sprekker opp i sidene og plutselig en dag så revner de. En kompis av meg jobber med dekk, han og farens hans driver et kjent dekkfirma. Så kjent at de i år skal levere dekk til bla ikke ukjente STCCC, Swedish TouringCar Championship, det har du sikkert hørt om. Eller BTCC, som er i England. Vel, en tlf til ham, og jeg siterer et ord. IDIOTI. Hadde det vært eu kontroll på tilhengere hadde man ikke fått godkjent så gamle dekk. Folk gjør som de vil, desverre. Og noen setter sikkerheten på spill bare for at de skal spare noen kroner. Skummelt Til info så var ikke de tre linjene over her myntet på deg direkte :) Men jeg er ikke enig at man skal kjøre rundt med gamle dekk Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post Share on other sites More sharing options...
skilsø Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Eu kontroll på hengere kommer det nå . Da blir det nok greier ... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Hadde det vært eu kontroll på tilhengere hadde man ikke fått godkjent så gamle dekk. Betyr det at en bil med 8/10 år gamle dekk ved en EU-kontroll får pålegg om å skifte dekkene selv om disse ellers er i forskriftsmessig stand? Nå har jeg jo også påpekt at jeg selger hengere når de har blitt 8/10 år gamle og hva ny eier gjør blander jeg meg ikke opp i da det ikke er mitt problem eller ansvar - got the point? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
tom-ass Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Hengeren er så og si ikke brukt, den er faktisk ikke brukt siden båtforeningen kjøpte den for en haug med år siden. Jolla vår bærer vi opp på land og den står der oppned på vinteren. Alt virker, det er jo ikke så mye heller, men hjullager virker ok, lysene er iorden og vinsjen er iorden. Jeg legger den ut for 4000 jeg, med høyeste bud vinner! Takk for tipsene! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post Share on other sites More sharing options...
tom-ass Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Hengeren ble solgt for kr 4000,- etter under en time på finn.no! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post Share on other sites More sharing options...
Brodern Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Betyr det at en bil med 8/10 år gamle dekk ved en EU-kontroll får pålegg om å skifte dekkene selv om disse ellers er i forskriftsmessig stand? Det spørs jo om dekkene SER bra ut eller er fulle av sprekker i sidene det. Men selvfølgelig får man mangel da hvis man ser skader i dekket. En eu kontroll dreier seg jo nettopp om sikkerhet. Og når man snakker om sikkerthet. Hvordan tror du så gamle dekk takler en regnvåt vei ? De er utrolig mye hardere i gummien, og det teite jeg-kan-bil-så-jeg-trykker-på-gummien-med-en-mynt-eller-skrutrekker-trikset er bare latterlig. Man måler dekkets hardhet i SHORE (tror det skrives slik) og man sammenligner da avlest verdi med hva som står på dekksiden. Alle dekk har shore verdi/mykhet skrevet på siden. De KAN kjennes myke ut, men de er det absolutt ikke :) Og merkelig nok så er det "gamlinger" over 50 som er mest gjerrige på dette området. Og det er ikke kødd eller hets mot noen, men facts fra kompisen min som driver i bransjen, litt mer seriøst enn gummi johan på hjørnet :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Poenget mitt er fortsatt at jeg selger en henger når den blir 8/10 år gammel, ikke kjøper, og grunnen/e for det har du nevnt flere av. I tillegg unngår jeg dyre reperasjoner/overhalinger på en eldre henger. I dag har jeg tre hengere, to båthengere og en varehenger, og disse er henholdsvis 1, 1 og 2 år så den gamle gjerrige femtiåringen som du og din kompis snakker om er ikke meg, i allefall ikke denne gangen! Så jeg gjentar; en båthenger kjøpes ikke brukt, lånes ikke ut og selg gamle hengere og kjøp nye det gir best økonomi og trygghet, og i så måte har jeg "put my money wwhere my mouth is"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.