Windy37GM Startet 11.Mai.2009 Del på Facebook Startet 11.Mai.2009 (redigert) God aften mine herrer.. Jeg ønsker å lyddempe motorommet mitt. De unge tyske herremenn som har designet vår båt, har latt det være igjen en glippe på 1 cm når motorommsluken er igjen (nåværende pakning er 1,5 cm). Ergo slipper mye lyd ut. Nå har jeg limt støydempematter på en del vegger og ønsker å ta knekken på den siste lyden Jeg trenger en pakning som er 2,5 cm, helst 3 cm høy. Gjerne gummi eller andre sammenpressbare materialer. Noen som vet? mvh Bavaria32sport Redigert 11.Mai.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
KDB Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Du tar en tur til Tess eller Tools og spør etter lukepakning, dette er en pakning i neoprengummi som blir mye brukt ombord i skip. Fåes i mange typer bredder og tykkelser, limes på med kontaktlim, dersom det ikke er spor som pakningen kan ligge i. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Heisan, Tror jeg kjenner godt til det perfekte produkt for dette formålet. I min bransje leverer jeg noe som kalles "Bunnfyllingslist". Den består av celle-gummi som legges i bunnen av fugemasse. Bunnfyllingslisten er rund, fåes kjøpt i metervis i byggvaren og leveres i dimensjonene 13mm, 16mm, 20mm, 25mm, 30mm, 40mm og 50mm (diameter). En velassortert byggevare har dette i forpakninger av en 2-5 meter (her er jeg ikke helt sikker på lengdene) og bør kunne tilby de fleste dimensjoner. Listen limer du fast med dobbeltsidig tape eller kontaktlim(kanskje mest holdbart). Listen er produsert i Polyethylen så Tech7 eller sika eller lignende vil ikke feste mot overflaten. Jeg kan dessverre bare være behjelpelig med forpakning på 80 meter og det blir vel litt i lengste laget. "Svenning" her på forumet kjenner godt til dette da hans sønn jobber med importen av produktet til Norge. Om du ikke finner det i byggevaren kan en IM til "Svenning" kanskje avklare nærmeste forhandler. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Windy37GM Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Byggmakker? Zeiner her i byen har himmla mye greier, prøver der... Vi har innført 2 ekstra fridager på jobben (styrevedtak) som heter "Båten ut" og "Båten opp", så jeg har dagen på meg til krandbilen kommer kl 14 :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Divemaster Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 (redigert) Husk at lyd ut = luft inn .... mao... ikke begrens luftinntaket hvis denne åpningen fungerer som, eller er del av maskinen's lufttilførsel... Redigert 11.Mai.2009 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Windy37GM Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 (redigert) Det er noen enorme hull/luftinntak på sidene... I tillegg er båten laget også for 2xKAD44 / 2X KAD300(6 sylindre begge) og jeg har bare 2xKAD32 (4 sylindre) så det bør være greit :-) Deilig å få det roligere!. Uansett: takk for innspillet Divemaster! mvh Bavaria32sport Redigert 11.Mai.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bützfleth Svart 11.Mai.2009 Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Jeg ønsker å lyddempe motorommet mitt. De unge tyske herremenn som har designet vår båt, har latt det være igjen en glippe på 1 cm når motorommsluken er igjen Holder på en ganske lik jobb hos meg. Gikk for noen matter som både demper, isolerer og er brannhemende. Koster flesk så jeg regner med at det blir bra. Får dem for ca 500,- kvm Hos meg er det også en glipe mellom orginal "støydemping/isolasjon" og bjelkene i dørken. Med mine Cat'er blir det jo ikke akuratt søndags ro når vi er ute og går så det var på sin plass å gjøre noe med det. Lykke til med prosjektet! Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Jeg gjorde en test ifjor med 1 ekstra cm og det var himmelvid forskjell. Dog var den 1 cm bygget opp av 3 dørlister oppå den originale på 1,5. derfor vil jeg bytte ut med 1 i "hel ved". De resterende dempemattene kjøpte jeg på Biltema og fester med deres spraylim, Idag er det sjøsetting! mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
lippert Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Firma R.J.Rygg i Sande i Vestfold ser ut til¨å levere det meste i tetningslister. http://www.rjrygg.no/ Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
fredrant Svart 3.Januar.2015 Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Tar opp en gammel tråd..... Windy37GM: Fikk du tak i en passende pakning til slutt? Evt hvor? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 3.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Askjems Campingcenter. Lukepakning som jeg limte med kontaktlim. Det holdt ivhvertafll frem til iår da båten ble solgt. Den derre hel ved tankegangen ga jeg opp. Fant aldri noe som fungerte godt nok. mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.