gimi Startet 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2009 (redigert) Jeg har en 50 hk Mariner 2004 mod. Av og til (som regel) er den ordentelig treg å få i bakk/revers. Med treg mener jeg at det er fysisk tungt å dra hendelen bakover. Dette fører bl.a til at dattera ikke klarer å kjøre båten, og at jeg selv har noen ordentlige "bråstopper" da det blir fort en del turtall når hendelen først "løsner" bakover. Jeg sjekket først ut morsehendelen og teleflex kablene - alt i den skjønneste orden og alt rent og godt smurt hele overføringen gjennom. Det jeg har klart å konstatere til nå er at når jeg tørner litt på motoren (snur litt på propellen) så kan giringen plutselig gå som en lek i gjen (kald giring). Går motoren/er jeg ute å kjører blir status som regel at det er tregt å få den i bakk. Jeg håper at det bare er en justeringssak, men sliter med å se hva som eventuelt må justeres. Er det noen som har et godt tips? Redigert 11.Mai.2009 av gimi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Ikke lett å svare på. Min erfaringer er at skal du dra en påhenger i bakk skal det gjøres raskt og konsist. Tar du girspaken sakte bakover risikerer du ofte skraping før den går i gir. Det skjer ikke forover. En annen mulighet er at gir kabelen ligger i feil bend slik at det blir motstand akterover....... uansett neppe ett stort problem. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.