Jump to content

Tips for å få vindusviskerarmer av aksling.


Saga32

Recommended Posts

Jeg vil flytte litt på viskerene på to av frontvinduene pga. at de går nesten helt ned på vinduslista.

Problemet er at de sitter helt fast. (Har skrudd ut "låsebolten").

Har prøvd med 556, uten at de løsner. Er litt redd for å dra altfor hardt, siden de er montert i

selve vinduet.

Tips mottas med takk.

Link to post
Share on other sites

Hvis de er montert i selve vinduet bør man nok kanskje være litt forsiktig ja, som regel kommer de om man "jokker og herjer" litt med dem :P men du kan jo f.eks gå på biltema og se om de kan ha en liten avtrekker der:) f.eks en endeledds avtrekker eller noe slikt :)

Link to post
Share on other sites

litt ot, men jeg monterer nå viskerarmer til 2 farts motoren fra maritim.. utrolig stram fjør nede ved splines feste gjør at jeg omtrent brekker fingrene når jeg dytter den på.. og vet at de blir omtrent umulig å ta av igjen, hvis det irrer i splines , fordi det er ikke gjennomgående visker aksel slik at jeg kan bruke avtrekker.. er det noen triks med den typen der?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Tjaa, vet ikke og har ikke prøvd selv, men finner du ikke egnet verktøy så går det kanskje å

 

-ta et rør med innvendig diameter ca 20 mm

-kapp det på en lengde noen mm mindre enn lengde fra mutter på akslingen til underkant av spline på armen

-del det på langs slik du får to like deler og plasser det delte røret på akslingen

-ta et par slangeklemmer rundt og stram til

 

Så har du fått et rør på akselen og ved å skrue ut mutteren som holder motoren så terser du ut armen.

Varme er det som skal til om ikke annet går.

Vet IKKE om det vil fungere, fikk bare en ide. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...