Jump to content

Takk for råd tidligere! Her er båten sjøsatt!


prippa

Recommended Posts

Fikk oppfordring om å vise dere noen bilder av båten. Første vårpuss på båt noen sinne har vært preget av ca 150 timer med masse ny lærdom. Gevinsten.. Båten trengte ikke mer enn ca en time før den var helt tett, og vi hadde 8 knop første seiltur i forrigårs!

 

Takker de som svarte på mitt forrige innlegg for gode tips og svar, så håper jeg vi snakkes mer senere!

 

Ses vel på vannet!

 

Preben

secondlayerofcoating.jpg

sjosettingvaar2009.jpg

Link to post
Share on other sites

Oooopsss. Før jeg så det andre bildet trodde jeg du hadde en velpolert plastbåt. Det der var jo rett og slett nydelig :cheers:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk! Fikk kjøpt en moring på nesodden for litt siden, og ene medeieren i båten har båtplass på frognerkilen! Så da vet dere hvor dere kan finne meg.

Jeg blir 24 denne måneden og håper ikke det blir for skrytete å si at jeg er stolt av å ha fått til så mye som vi har gjort uten noe spesiell tidligere ærfaring:)

 

Det skal sies at den ikke er helt strøken, vi luser sprekker som kommer iløpet av sensommer og vinter med nye mahognylister og har valgt å ikke beise rett på treet.

Dette gjør at vi får noen fargeforskjeller i lakk/beis, men grunnen er at når vi tar båten helt ned vil den se ut som ny når vi lakker og beiser da:)

 

Ønsker alle en fin sommer på sjøen!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ja, det er en k-25. mener å huske at byggeåret er 1968. mahogny og eik. mast av sprouce.

 

hvis du er interessert har jeg startet en gruppe på facebook, i håp om å samle alle koster-sjeler.

 

kosterbåt:k-6, k-20, k-25, k-32 heter den.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...