Jump to content

Ingen gnist på mariner viking 10 hjelp?

Duploen

Recommended Posts

jeg var ut og kjørte og plutseligt kubba motoren og nå vil den ikke starte igjen,får ikke noe gnist..før starta den på første draget:/..har testa og kobla av svart og gul ledning men det hjalp ikke:/trodde kansje det var dømannse knappen som hang men det var det jo ikke.. kan det være cds boxsen eller sator?håper ikke at det er det. får da kan jo eg like godt kjøpe ny motor:/ hørte om at det var et problem på dissse motoren med tennings feil? håper virkelig at det bare er en ledning eller noe som er løsna. men har sett og alt ser okie ut men har ikke tatt av svinghjulet enda..

Redigert av Ingar (see edit history)

Hei!

Hvis du søker her på forumet etter f.eks. "stator" så vil du få opp flere tråder hvor tilsvarende er diskutert, f.eks. denne.

Jeg kjenner ikke detaljene på motoren din, men generelt så kan du enkelt sjekke ut eventuelt brudd i statoren vha. et vanlig universalinstrument (ohm-meter).

Forøvrig kan jeg anbefale en telefon til Ravns Garage. De har greie på det de driver med, er veldig service-minded og har i tillegg både brukte deler og nye uoriginale deler til Mercury/Mariner.

Lykke til! Dette finner du ut av!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...