kjellsea Startet 12.Mai.2009 Del på Facebook Startet 12.Mai.2009 Hei! Er det noen som har forslag om en god kjøleboks som passer inn i skap under pentry,eller har en annen god plass/løsning for å plassere kjøleboksen? Har sansen for Isotherm,noen som har erfaringer med denne typen kjøleboks? Sitér dette innlegget Link to post
Mortenkri Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Har en 655 med samme problem som deg, ingen steder å plassere en skikkelig kjøleboks/kjøleskap, Fant til slutt en boks som passet (med litt tilpassing) under pantry. En Waeco CF-035AC. Boksen var den laveste jeg fant, men den gikk fortsatt ikke inn under skuffseksjonen (tror den var 1-2 cm for høy). Skuffseksjonen tok jeg ned og poppet den fast opp høyere opp på festene. Skuffen blir da liggende tett opptil taket i skapet, men fungerer like bra. Det jeg måtte gjøre i tillegg var å skjære hull i veggen bak i skapet (boksen er for lang), da fikk jeg plassert boksen helt ut mot skrogsiden og fikk lukket skapet. Strømkabelen la jeg så innvendig i skroget bakover mot 12 volts uttaket i benken på venstre side. Borret et lite hull i veggen i stuerommet under benken og dro igjenom kabelen. Bærehåndtakene på boksen kan ikke monteres da boksen blir for lang, men det er ikke noe problem å dra boksen ut og inn av skapet u/håndtak. Boksen var dyr (ca. kr. 7.000,-), men den er utrolig effektiv og drar lite strøm. Sitér dette innlegget Link to post
kjellsea Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 (redigert) Takker for kjapp tilbakemelding:-) skal sjekke opp den boksen! ja det er rimelig trangt,hadde du 12 volt uttak inne i skapet fra før? Har en 655 med samme problem som deg, ingen steder å plassere en skikkelig kjøleboks/kjøleskap, Fant til slutt en boks som passet (med litt tilpassing) under pantry. En Waeco CF-035AC. Boksen var den laveste jeg fant, men den gikk fortsatt ikke inn under skuffseksjonen (tror den var 1-2 cm for høy). Skuffseksjonen tok jeg ned og poppet den fast opp høyere opp på festene. Skuffen blir da liggende tett opptil taket i skapet, men fungerer like bra. Det jeg måtte gjøre i tillegg var å skjære hull i veggen bak i skapet (boksen er for lang), da fikk jeg plassert boksen helt ut mot skrogsiden og fikk lukket skapet. Strømkabelen la jeg så innvendig i skroget bakover mot 12 volts uttaket i benken på venstre side. Borret et lite hull i veggen i stuerommet under benken og dro igjenom kabelen. Bærehåndtakene på boksen kan ikke monteres da boksen blir for lang, men det er ikke noe problem å dra boksen ut og inn av skapet u/håndtak. Boksen var dyr (ca. kr. 7.000,-), men den er utrolig effektiv og drar lite strøm. Redigert 12.Mai.2009 av kjellsea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mortenkri Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Takker for kjapp tilbakemelding:-) skal sjekke opp den boksen! ja det er rimelig trangt,hadde du 12 volt uttak inne i skapet fra før? Nei, har ikke 12 volts uttak i skapet. Brukte uttaket i i benken. Ga en kort beskrivelse ovenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 (redigert) Du kan også lage et skikkelig kjøleskap og unngå de strømslukende og lite effektive "campingboksene". Isoler døra og veggene med 5 cm isopor, monter selve aggregatet bak i motorrommet og kjøleelementet i skapet under pentry. Da kan det bli så profft: P.S: Dette er ikke fra min båt, men en annen Skibsplast-eier som en gang tipset meg om dette. Jeg kom aldri så langt ... Redigert 12.Mai.2009 av Skvulpen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mortenkri Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Så veldig bra ut dette ja, men en del mer jobb. Kjøper du en skikkelig kompressorboks som den jeg refererer til bruker den faktisk litt mindre strøm enn et kjøleskap! Sitér dette innlegget Link to post
freelander2002 Svart 18.Mars.2013 Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Jeg løfter denne gamle tråden frem i lyset :) Er det noe her som har kjøleboks montert under benken bak på babord side? Og kan tipse meg om hvilken type som kan passer her ? Skapet under setet på babord side vil ikke rederfruen gi slipp på... Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
freelander2002 Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Da er kjøleboks på plass i båten. Plassen ble i benken bak stolen på babord side. For de som leter etter noe som passer der kan jeg fortelle at Waeo Coolfreeze 25 passer perfekt !!! :) Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.