Jump to content

Skibsplast 660,anbefaling av kjøleboks som passer .

kjellsea

Recommended Posts

Har en 655 med samme problem som deg, ingen steder å plassere en skikkelig kjøleboks/kjøleskap, Fant til slutt en boks som passet (med litt tilpassing) under pantry. En Waeco CF-035AC. Boksen var den laveste jeg fant, men den gikk fortsatt ikke inn under skuffseksjonen (tror den var 1-2 cm for høy). Skuffseksjonen tok jeg ned og poppet den fast opp høyere opp på festene. Skuffen blir da liggende tett opptil taket i skapet, men fungerer like bra. Det jeg måtte gjøre i tillegg var å skjære hull i veggen bak i skapet (boksen er for lang), da fikk jeg plassert boksen helt ut mot skrogsiden og fikk lukket skapet. Strømkabelen la jeg så innvendig i skroget bakover mot 12 volts uttaket i benken på venstre side. Borret et lite hull i veggen i stuerommet under benken og dro igjenom kabelen. Bærehåndtakene på boksen kan ikke monteres da boksen blir for lang, men det er ikke noe problem å dra boksen ut og inn av skapet u/håndtak. Boksen var dyr (ca. kr. 7.000,-), men den er utrolig effektiv og drar lite strøm.

Svart (redigert)

Takker for kjapp tilbakemelding:-) skal sjekke opp den boksen! ja det er rimelig trangt,hadde du 12 volt uttak inne i skapet fra før?

Har en 655 med samme problem som deg, ingen steder å plassere en skikkelig kjøleboks/kjøleskap, Fant til slutt en boks som passet (med litt tilpassing) under pantry. En Waeco CF-035AC. Boksen var den laveste jeg fant, men den gikk fortsatt ikke inn under skuffseksjonen (tror den var 1-2 cm for høy). Skuffseksjonen tok jeg ned og poppet den fast opp høyere opp på festene. Skuffen blir da liggende tett opptil taket i skapet, men fungerer like bra. Det jeg måtte gjøre i tillegg var å skjære hull i veggen bak i skapet (boksen er for lang), da fikk jeg plassert boksen helt ut mot skrogsiden og fikk lukket skapet. Strømkabelen la jeg så innvendig i skroget bakover mot 12 volts uttaket i benken på venstre side. Borret et lite hull i veggen i stuerommet under benken og dro igjenom kabelen. Bærehåndtakene på boksen kan ikke monteres da boksen blir for lang, men det er ikke noe problem å dra boksen ut og inn av skapet u/håndtak. Boksen var dyr (ca. kr. 7.000,-), men den er utrolig effektiv og drar lite strøm.
Redigert av kjellsea (see edit history)

Du kan også lage et skikkelig kjøleskap og unngå de strømslukende og lite effektive "campingboksene".

Isoler døra og veggene med 5 cm isopor, monter selve aggregatet bak i motorrommet og kjøleelementet i skapet under pentry. Da kan det bli så profft:

kjoeleskap_innebygget1.jpg

kjoeleskap_innebygget2.jpg

P.S: Dette er ikke fra min båt, men en annen Skibsplast-eier som en gang tipset meg om dette. Jeg kom aldri så langt ... :wink:

Redigert av Skvulpen (see edit history)
  • 3 år senere...

Jeg løfter denne gamle tråden frem i lyset :)

Er det noe her som har kjøleboks montert under benken bak på babord side? Og kan tipse meg om hvilken type som kan passer her ? Skapet under setet på babord side vil ikke rederfruen gi slipp på...

Polar 17 Bowrider Prototype

Skibsplast 660 TDI 2.8

Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes

• 1 år senere...

Da er kjøleboks på plass i båten. Plassen ble i benken bak stolen på babord side. For de som leter etter noe som passer der kan jeg fortelle at Waeo Coolfreeze 25 passer perfekt !!! :)

Polar 17 Bowrider Prototype

Skibsplast 660 TDI 2.8

Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...