tom-ass Startet 12.Mai.2009 Del på Facebook Startet 12.Mai.2009 (redigert) Vurderer å kjøpe denne defrosteren i morgen, og skal koble den opp på min Volvo Penta MD11C. 1. Vil motoren klare å lage nok varme i kjølevannet? Motoren er sjøvannskjølt? Tempraturnålen står midt på under gange, noe som er normalt tror jeg. 2. Klarer motoren/impeller å sende kjølevannet denne ekstra sløyfa? Det blir ca 60 cm med slange til apparatet, og 60 tilbake. Apparatet vil stå ca 10 cm høyere enn motoren. Takker for raske svar! Redigert 12.Mai.2009 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
BMP Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Da en sjøvannskjølt motor har lavere kjølevannstemperatur en en ferskvannskjølt motor er jeg usikker på om du vil få så mye varme fra den men noe blir det sikert. En annen sak er om varmeren tåler sjøvann men det hvet sikert de som selger den. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Defroster og sjøvannskjølt motor er en dårlig kombinasjon! Send den heller til meg, jeg har ferskvannskjøling - Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tom-ass Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 En annen sak er om varmeren tåler sjøvann men det hvet sikert de som selger den. Båten ligger i ferskvann! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
BMP Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Om båten ligger i ferskvann har du da ikke sjøvannskløling men direkte ferskvannskjøling. Da kan du bruke en termostat med høyere åpningstemperatur en man kan bruke i sjøvann da faren for saltavleirng ikke er tilstede. Det burde gå bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.