Anonym Startet 13.Mai.2009 Del på Facebook Startet 13.Mai.2009 (redigert) Hei Jeg har en seilbåt som må en tur på land i år.. 31 fot, 3,3 tonn. Hvor bør jeg henvende meg for å få den opp til en fornuftig pris? Jeg tenkte å få være på land fra ca onsdag til mandag.. Jeg har ikke krybbe/støtter selv, så det må være tilgjengelig der båten tas opp. Noen tips? Redigert 13.Mai.2009 av Anonym (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Hør med Sørfonden; http://www.padda.no/PaddaWeb/index.jsp Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Padda er uaktuell.. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Siden Padda er uaktuell, kanskje det hjelper om du forklarer hvorfor? Er det f.eks. bare marinaer på Oslo vest som er aktuelle? Sitér dette innlegget Link to post
Andy2 Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Ring Solvik på Blommenholm. der har de stort areal, trucker etc. tror også at båthavna har støtter til utlån. http://www.solvikbaatforening.no/ Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Siden Padda er uaktuell, kanskje det hjelper om du forklarer hvorfor? Er det f.eks. bare marinaer på Oslo vest som er aktuelle? Padda kan i følge de selv ikke løfte min båt. Båten har senkekjøl, og det gjør at jeg må ha den løftet med truck/kran. Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 (redigert) Padda kan i følge de selv ikke løfte min båt. Det stemmer nok, for på Padda står båten på egen kjøl på slippheisen. Dvs at kjølen må tåle vekten av båten til man evt får støttet opp på annen måte. Og det kan kanskje by på noen utfordringer med senkekjøl. Slik ser det ut på Padda: Redigert 13.Mai.2009 av ulysses (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Det stemmer nok, for på Padda står båten på egen kjøl på slippheisen. Dvs at kjølen må tåle vekten av båten til man evt får støttet opp på annen måte. Og det kan kanskje by på noen utfordringer med senkekjøl. Slik ser det ut på Padda: Hvor store/tunge båter kan dem ta opp på slippen på Padda? Sitér dette innlegget Link to post
Homer Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Prøv på karenslyst ved gamle varemessen http://www.internettopplysningen.no/båtopplag+oslo+by Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Hvor store/tunge båter kan dem ta opp på slippen på Padda? Inntil 20 tonn står det på nettsidene. Grunnen til at jeg valgte padda, var at de andre slippene jeg ringte nektet å ta opp noen båter før alle som var på land var ute. Dvs etter St.Hans. På Padda hadde de en ledig dag og kunne gjøre det på kort varsel. Kan du vente, kan du sikkert finne et sted med kran/truck som gjør det billigere. Men for min egen del var det uaktuelt å vente med opptak til etter St.Hans på grunn av Færdern. Sitér dette innlegget Link to post
Andy2 Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 På Solvik heiser de båter opp og ned hver dag... ikke noe prinsipp om at alle må være ute...og de har stor lagringsplass å sette båten din på :-) Sitér dette innlegget Link to post
HCO Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Angående Karenslyst: Noen som vet om det går an å bestille utsett via epost? Har forsøkt å ringe de via nummeret som er slått opp på veggen (99163345), men får da telefonsvarer med beskjed om å kontakte de tirsdag eller torsdag 17-20. Vil gjerne ha utsett tirsdag på dagtid (har ordnet meg med hjelp da). Går det an å snakke med gutta i trucken kanskje? Jeg jobber i nærheten, og vet at det jobbes der på dagtid. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Sail S Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Padda har ikke bare slipp, men også kran som uten problem kan løfte båten din på land. Ring Ivar Sørfonden å spør ham. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.