Beate Startet 13.Mai.2009 Del på Facebook Startet 13.Mai.2009 Hei. Jeg har fått en forespørsel fra en som vurderer å ta opp igjen produksjon av Trifoil Båter. Jeg lurer på om det er noen som har bilde av disse båtene. Hvis du har det, kunne du kanskje sende det til meg på beate@batavisa.no Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 prøv her Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Smurph Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Du finner en diskusjon om båtene, samt noen bilder her: http://www.boatdesign.net/forums/fiberglas...ifoil-4597.html Dykker- og Froskemannskolen på Haakonsvern hadde en del av disse båtene tidligere. Militær utgave som var lav og flat med en enkel styrekonsoll på SB side. Ingen seter, man sto og kjørte. Dobbelt skumfylt skrog. Helt flat dørk med skikkelig antisklibelegg, og lett skrånende opp mot baugen slik at det skulle være enkelt å storme i land. Veldig gode, stabile og romslige dykkerbåter takket være det brede skroget, men slo noe innforj**lig i litt sjø, spesielt med lite last ombord. Det hjalp vel forsåvidt heller ikke at de hadde 90-100hk motor og gikk opp mot 35 knop Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Framtia Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Stemmer det, jeg har noen timer i slike grønne (og kan sikker finne noen bilder også hvis det er av interesse). Jeg husker de hadde en som sto på et lager som knapt hadde vært i bruk, og som skulle destrueres da de ble utfaset. Gjorde mitt beste for å få kjøpt den, men de insisterte på at den måtte males til atomer... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Smurph Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Men var det bare Strømmens Værksted som produserte disse båtene? Den militære modellen må vel i så fall ha vært en modifisert utgave av 18-foteren deres. Mener fribordet var lavere på den militære modellen enn det som fremgår av bildene av de sivile modellene. Det var ihvertfall rimelig kurant å komme seg opp fra vannet med litt hjelp. Mener britene også brukte disse båtene på slutten av 80-tallet. SBS og/eller Royal Marines. Det virker litt rart at de skulle bruke en båt på den tiden som, iflg websiden jeg linket til, gikk ut av produksjon tidlig på 70-tallet? Det må vel ha vært noen andre som videreførte produksjonen, eller i hvert fall skrogformen, på en eller annen måte? Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Beate Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Tusen takk for hjelpen så langt. Jeg jobber med en artikkel som kommer på www.batavisa.no en av de nærmeste dagene. Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Har en slik trifoil type militær utgave med flaskebrønner på begge sider og ståkonsoll stående i hagen. Vi hadde en 115 mercury på den. Gikk like bra med fire dykkere som ulasta.Kjempebåt til sitt formål Sitér dette innlegget Link to post
Cargoman Svart 5.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2014 Hei Jeg har en slik båt kan ta masse bilder og kom gjerne og ta mål ol. Kontakt meg på cargoman@Hotmail.no Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2014 Gammel tråd men likevel: Har hatt en del timer i en slik i ungdomsårene: Med 20 hk mercury på hekken var det en veldig hendig båt som gikk lett i plan men den hadde 2 solide ulemper, slo så det holdt i litt sjø og sidestabiliteten var VELDIG god helt til den plutselig ikke var der lengre i det hele tatt... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Festina_Lente Svart 5.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2014 Veldig artigålese denne tråden,for da fikk jeg vite mer om bakgrunnen til denne båten som har ligget på land like ved oss de siste 10-12 årene. Tok bilder på lufteturen med hunden i morges. Ser dere båten for bare trær? Virker egentlig fortsatt ganske solid, men vet noen om disse er bygget med distansemateriale eller dobbelt skrog som kan være fullt av vann? DORY 17, ingen tvil: Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 5.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2014 Dette er militærutgaven.Bunnen er dobbel, og var brukt til bensintank med påfyllingsstuss i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.