1975david Startet 13.Mai.2009 Del på Facebook Startet 13.Mai.2009 Hei, Har en aluminiumspropell som kunne trenge noen runder med våtslipepapir og ny lakk. Har lest litt om diverse epoxy primere og etch primer, pluss evnt toppstrøk. Finnes det noen rimeligere løsninger som fungerer tilfredstillende? Dette er en original OMC/Evinrude propell som skal sitte på en utenbordsmotor. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Kjøp deg en boks med syregrunning, en boks med god grunning og en boks med billakk. Puss og avfett propellen, og varm den litt med hårføner før du bruker syregrunningen. Syregrunningen skal kun være ett tynt lag. Så er det vanlig grunning og billakk til slutt. Jeg har prøvd mange "billige løsninger", men det holder ikke!! Erfaringen er fra Volvopenta Duopropp alu propeller. Sitér dette innlegget Link to post
1975david Svart 14.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Hvor får man kjøpt syregrunning og er det det samme som washprimer? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 jeg brukte vanlig zink grunning og bil lakk og det holdt rimelig greit du må som regel bruke 2 komponent å sprøyte syrefast grunning men maritim har en syrefast på spray - har ikke prøvd den Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Vidar B Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 (redigert) Ta kontakt med et lakkeringsverksted, de har syregrunning. De jeg tok kontakt med i Moss, brukte kun enkomponent syregrunning på sprayboks. Syregrunningen er dyr, så kanskje du kan få verkstedet til å syregrunne for deg. washprimer er syregrunning. Jeg brukte "Sikkens Washprimer 1K CF" på 400 ml sprayboks. Mener å huske at boksen kostet over 300 kr. Redigert 15.Mai.2009 av Vidar B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 (redigert) ja bruk nå endelig fleir lag med alskens remedier til heller stiv pris når en ny propell ikkje koster så mange kronene. du trenger nå strengt tatt ikkje anna lakk en ei flaske billiglakk til 60.- og bruk halve flaska. gjenta evt prosessen kvar sesong så lenge du orker eller til du kjøper ny Redigert 15.Mai.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Da tør jeg også stille et dumt spørsmål; hvorfor mase med det, har det noen praktisk betydning? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Brodern Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Ser jo fint ut med en blank og deilig propell når motoren er tiltet opp da Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Mouche Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Ja, men da er det vel en stålpropell som "ruler", ikke en lakkert aluminiumspropell, etter mitt syn. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Båtdrømmeren Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 om denne syregrunningen har noe for seg vet jeg ikke men det jeg vet er at hvit spray fre biltema fungerer utmerket uten grunning. tæring er jo ikke et problem om anodene ner fine. Mulig det andre er mer varig men jeg tar heller en jobb på 5 min hvert 2 år enn 1000kr på 5 år. så ser proppellen ny ut hver gang du gidder å gjøre jobben. Har selv gjor dette på alle mine outboard proppeller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.