Jump to content

Noen som har En pioner 8 å avse?

smuss

Recommended Posts

kjøpte en jalla gummibåt på europris i fjor som var mildt sagt en stor skuffelse. <annonsetekst slettet av moderator>

Kommentar fra moderatorDenne tråden ville normalt blitt slettet pga forbudet mot annonsering i Åpent forum, men den får stå pga annen nyttig info som har kommet frem.

PS: Det er uhyre sjelden vi lar slike emner blir stående...

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt.

Redigert av Ingar
handlet om et kjøpsønske (see edit history)
fra hvilket år var den laget med ny plast?

Ja det hadde vært interessant å vite :yesnod: Har selv en 15 år gammel Pioner 8 og en 13 år gammel Pioner 235 (også 8 fot, men planende skrog). Begge disse virker myke og fine i plasten enda i alle fall.

Jeg hadde selv en Pioner 8 fra 1979. Den tok kvelden i 2002. Sprakk innvendig i 2002.

23 år gammel. Synes det var en grei pensjonsalder jeg. Jeg mener for øvrig å huske at den hadde ny type bunn.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

skal du ikke selge den pioner 8 til meg da

Tja... den grønne(!) Pioner 8 som vi har bruker vi jo så og si aldri (lite brukt i alle dens 15 år) så sånn sett kunne vi vel solgt den, men ikke for enhver pris. Så da spørs det hva noen i så fall er villig til å gi. Men det som fort blir et større problem ved eierskifte av små og svært billige joller og båter er avstander. Vår Pioner 8 ligger på Sunnmøre sammen med de fleste andre båtene våre og da er min erfaring at de eneste potensielle kjøperne er folk i området der båten ligger. Med mindre du skal på langtur forbi med båt i juli da :seeya:

Ellers er vel det som på 90-tallet ble kalt Pioner 8 en jolle som man ikke får til å plane nesten uansett motorstørrelse

Pioner8.jpg

Det som lenge ble kalt Pioner 235 har et planende skrog og det er vel denne som I DAG kalles Pioner 8 mini. Gamle Pioner 8 og 235 er ganske så forskjellige mht skrogform og sjøegenskaper samt tofter ombord.

Pioner235.jpg

Redigert av Helge (see edit history)

Kommentar fra moderatorSom en annen moderator i første innlagg allerede har påpekt, så var det på hengende håret at denne tråden ikke ble slettet uten videre. Når en etter denne påpeking allikevel fortsetter å diskutere kjøp og salg her, så var den naturlige konsekvensen at angående innlegg ble slettet samt at tittelen og første innlegg ble endret.

Man skal lese mye.....

:smash:

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...