Jump to content

Maskinskadeforsikring eller ikke ?


ovelaur

Recommended Posts

Men Sumi II: Hva må du betale i tillegg for maskinskadeforsikringen?

Jeg må betale ca 1 000.- hos begge.

Unison forsikring har jeg ikke hørt om, skal sjekke ut de også. Takk for den, sånne tilbakemeldinger er veldig ok og få.

Frende har jeg vel kanskje noen prinsipper i mot, de eies vel av Sparebanken Øst... :-)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Sjekket med FRENDE? Link

Frende skulle ha 13500.- + 4500 for maskinskade,, til info

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Mistral: Unison hadde ikke maskinskade...og de skulle ha 12000

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Sjekket du på egen båt da?

Forsikringssum?

Er 13500,- + 4500,- mye mer enn det du betaler i ditt selskap?

Viktig å også ha med helt like oplysninger om båt, motor og rabattvilkår(bevoktet havn, NSSR medlem, båtførerprøve etc).

Hei du, ja jeg sjekket min båt og la til grunn samme opplysninger. Så ja de er veldig mye dyrere en det jeg betaler i dag. Atlantica under 9000.- Quality og Norvegian ligger rundt 11..Men jeg velger bort Atlantica da de har dårlige vilkår.

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Hei du, ja jeg sjekket min båt og la til grunn samme opplysninger. Så ja de er veldig mye dyrere en det jeg betaler i dag. Atlantica under 9000.- Quality og Norvegian ligger rundt 11..Men jeg velger bort Atlantica da de har dårlige vilkår.

 

Det er ikke godt med disse forsikringsvilkårene. Etter å ha lest igjennom vilkårene til alle selskap, med hovedvekt på maskinhavari, så endte jeg opp med Atlantica. Gjensidige har forbehold i sin motorhavriforsikring, som i praksis sier at de ikke dekker maskinhavari. NB har for kraftig nedtrapping og QB har ingen motorforsikring når motoren er over 6 år.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke godt med disse forsikringsvilkårene. Etter å ha lest igjennom vilkårene til alle selskap, med hovedvekt på maskinhavari, så endte jeg opp med Atlantica. Gjensidige har forbehold i sin motorhavriforsikring, som i praksis sier at de ikke dekker maskinhavari. NB har for kraftig nedtrapping og QB har ingen motorforsikring når motoren er over 6 år.

Hei Puffen, har du lest igjennom både Quality og Norvegian sine og samenlignet med Atlantica?

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Du Puffen, hvordan kan du si at Gjensidige sier at de ikke dekker maskinhavari?

Ikke at jeg ikke tror deg, men skjønner det bare ikke? Når man har motorhavariforsikring?

 

De har forbeholdstekster som gjør at de i praksis kan frasi seg ansvaret for nærmest enhver årsak som fører til maskinhavari.

De forutsetter periodisk vedlikehold. Videre dekker ikke forsikringen skader som følger av fabrikasjons eller monteringsfeil !!!

Hva kan forårsake en skade på en godt vedlikeholdt motor ?

Redigert av Puffen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Puffen, har du lest igjennom både Quality og Norvegian sine og samenlignet med Atlantica?

 

Ja, jeg har lest igjennom alle. NB sine tror jeg har blitt bedre etter nyttår, men jeg synes fortsatt at nedtrappingen er vel bratt.

For å si det slik så er ingen av vilkårene slik jeg helt ville hatt de. Nå husker jeg ikke alle detajene, men alle hadde sine minuser. Jeg konkluderte i allefall med at det var Atlantica som lå nærmest opp til mine ønsker.

Link to post
Share on other sites

Slik maskinskadeforsikring... det er vel et ganske ungt produkt?? virker på meg som om dette bare blir strengere og strengere.. til slutt får man det ikke på enkelte motorer ettersom de bygger erfaringer vil jeg tro.. eller lager fler forbehold.. Om man er motorkyndig og finleser disse vilkårene for motorskade så ser man ofte at det er penger ut av vindu da sannsynligheten for at en slik skade som faktisk dekkes ikke er relevant???

 

Synspunkter??

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har vekslet mellom Norwegian Brooker og Quality Brooker alt etter pris og vilkår. Ved en tilfeldighet får jeg nå opplyst at motorhavariforsikringen hos QB faller bort etter båtens reklamasjonstid (5 år). Selvsagt utrolig (og ulovlig) at de la være å informere kunder om dette.

 

Det var da et enkelt valg å gå over til NB som både hadde bedre pris og maskinskade inkludert med 100% dekning fram til 6 år og deretter nedskriving med 20% hvert år.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...