Jump to content

Noen som pusser båt på 17 mai ?

Dieselboy

Recommended Posts

Har en sjøsetting 18. mai så sier vell dette seg selv. Mange bunnstoff kan ikke bli stående i det uendelige før kontakt med sjøen inntrer.

Til etterretning ble vi ferdige i går, men har opplevd at 17. mai må anvendes til siste innspurt.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Ingen båtpuss i dag, nei, men en fin tur på fjorden ble det i alle fall :flag::cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Planen var å polere alt over fenderlista idag. Vaska båten på fredag. Men så ble været her i Oslo så bra at samboeren og jeg endte opp med seks timer på fjorden i stedet for båtpuss. Tok turen til Drøbak, og så over til Hurum. Og så tilbake til Oslo-bassenget, hvor vi hang et par timer i en av Oslofjordens Friluftsråd sine blå bøyer ved Husbergøya. Sol fra blå himmel, og vi ble røde som tomater i toppen. Båtsesongen er i gang :flag:

Etter at begge karene var lagt bar det ned en snartur for å få på et strøk primer til på de plassene under kjølen som jeg ikke fikk primet skikkelig når den var ny i fjor... Blåste nok en liten kuling, liker ikke dette med å ha båten oppe med riggen på når det blåser, men den er ekstremt godt sikret og vinden kom rett i baugen så det går jo bra...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Må nok inrømme at her i rederiet har vi brukt nasjonaldagen til å gjøre Amica II klar for sommersessongen. Matrosene er opptatt på annet hold og vi to seniorene kan tenke bare på oss selv og gjøre det vi har mest lyst til. Det ble et lite familiebesøk til familiens eldste, for å holde tradisjonen ved like, ellers ha vi kost oss med pussefilla i det fine vårværet :flag:

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...