Bjørni Startet 17.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2009 (redigert) Hei. Jeg går å sikler på en Master 740 HT, og flere av de jeg har sett tidligere har køyeseng der ryggplaten på sofaen henges opp i lugartaket. Det har desverre ikke akkurat denne båten, men jeg er sugen på å få laget det til - pga kone og unger vil at vi alle skal bo i samme lugar. Jeg er ikke noen handyman, og standarden i båten forøvrig er meget bra, så jeg vil gjerne få noen som kan det til å gjøre dette. Er det noen som har et tips om hvem som tar på seg slike oppdrag, helst i området Nordfjord og Møre og Romsdal, slik at jeg kan stikke innom dem med båten uten å ta ut ekstra ferie for dette... For den som ikke skjønte spørsmålet, så viser jeg til køyeløsningen som stort sett finnes på Nidelv 24 fra 70 og 80 tallet. Takknemlig for alle svar Redigert 17.Mai.2009 av Bjørni (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komlo Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Ta sjangsen på å laga dei sjølv. Sjølv om du ikkje er noko handyman er ikkje detta verdens største operasjon, vil eg tru. Det er heilt sikkert mange her på forumet som kan komma med gode tips og råd til korleis det kan gjerast. Og gleden ved å få det til å ha gjort det sjølv er jo uovertruffen:D Sitér dette innlegget Link to post
Bjørni Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 Vel; nå har jeg kjøpt den båten, så da må jeg på en eller annen måte få til dette. Køyeløsning Jeg lurer på om det enkleste er å lage en madrass med kryssfinerbunn, som kan ligge rett på sofaen når den ikke er i bruk, eller om det er enkelt å tilpasse en hengslet løsning som det ofte er på Nidelv? Jeg trenger tips Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 23.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2009 (redigert) Søkte på Finn.no og fikk opp noen som har akkurat dette du etterlyser.....men ser ikke selve innfestningen mot skottet....Skal jeg tippe utifra bildene, så hviler bunnen oppå platen som som du har til hylle idag. Køyen er festet med hengsler som er skrudd i denne......Muligens den platen blir for tynn til å holde en person som skal ligge oppå, det må sjekkes.....Fronten du har idag må skrues løs og fjernes. Skal og passe inn med det som er forut...pluss at det skal se pent ut når ryggen er lagt ned.. Selve køyen er nok vannfast plate i finer som har fått lagt skumgummi på som igjen er trukket med stoff. Har helt sikkert noen ringer oppunder dekk til å feste krokene på stroppene når køyene skal brukes. La ut bilder av disse båtene, men fikk kalde føtter med tanke på copyrights etc. så fjernet de.... men du finner de hvis du søker på finn med "Master 740" Kanskje det er andre her som har en slik båt som kan hjelpe? Redigert 23.Mai.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komlo Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Køyene i nidelv 24 er ivertfall finerplater med madrass oppå som er trukket rundt. Desse er festa i list som går langs skrogsida og gjennomgåande krok i taket framme og bak. Her er det vel "spant" i glassfiber langs skrogsida som gjer det mogleg å enkelt hengsla ryggane... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 (redigert) Ved nærmere studier av bilder fra de andre 740'ene som er for salg på finn kan det såvidt sees i noen faststøpte knekter som hyllene er festet i. Disse er så pyntefronten igjen festet i. Hvis han som bygget båten har vært forutseende har han brukt en tykk nok finerplate til hylle som nå bunnen til køyene kan festes i.... Redigert 24.Mai.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørni Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Takk til alle for svar. Jeg skal evaluere løsninger så får vi se Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.