Stockli Startet 18.Mai.2009 Del på Facebook Startet 18.Mai.2009 Har en Scand Dynamic med en VP AD31 Diesel. Det er vel ikke noen mulighet for noe tuning av en slik motor, men går det ann å sette inn type "sportsluftfilter" sprekere plugger osv.. alle tips for å få en litt "sprekere" motor er flott :) Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Hva med å montere en turbo? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 (redigert) Er helt sikkert mulig å få mer utav denne, men dersom den er ukomplisert og fungerer bra i dag, hvorfor ta sjangsen på å ødelegge dette med å tyne noe mer utav den, lite som er mer kjedelig å ligge i bøya å skru mens de andre suser rundt ørene på deg Nei, ble vel litt utenom tråden dette, men dersom ikke noen kommer opp med konkrete utprøvde muligheter som er holdbare for din modell, ville jeg latt være, eller evt vurdert motorbytte Diesel..... sprekere plugger spørs om det hjelper noe med skifte av glødeplugger Redigert 18.Mai.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stockli Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Ja, er som du sier sikkert ikke så lurt å begynne å tukle med den... Jeg kjører en skikkelig service på den med full overhaling så får det holde. Ja motorbytte kan jo være aktuelt. Hadde vært hyggelig med en ny VP D3 på 190hk oppi der. D4 blir kanskje for stor for en 7600.. Motor og båt har kun gått 310 timer så den fungere utmerket. Så noe start problemer og annet tull er det siste jeg vil ha. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 (redigert) Full overhaling etter 310 timer?!?!?!?! Den er nå så vidt innkjørt da. Ser ikkje for meg vitsen i å bruke over 30000,- på overhaling etter 310 timer. Redigert 18.Mai.2009 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 ville ikke satt inn d3 ihvertfall .. da ville jeg heller sett litt på steyr har selv en 350 hk diesel i min 7600 , men har bygget frem motor rommet litt for å få plass.. Steyr vil passe inn uten å flytte noe og er lettere enn d3 motoren Sitér dette innlegget Link to post
aqad Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 har selv en 350 hk diesel i min 7600 Fart får du på den da? rimelig stor motor det ja :) Har D3 190 i min og får 40 gps knop på en god dag. Sitér dette innlegget Link to post
Stockli Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Det er en 98 modell så kunne sikkert trenge litt overhaling rundt om... Jeg får 31 knop med hjemlengsel og kveldssolen i ryggen... Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 har 48 knop nå , men har for lite prop sett. så regner med over 50 når jeg får satt på større propeller.. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Forskjell på "Overhaling" og "Service". De trenger en service med skifte av filtre/olje/zink. En motor som ikke har gått lengre trenger skjelden noen overhaling. Ser av første inlegget ditt at du er på litt "usikker grunn" når det kommer til motorer. En diesel har ikke plugger så det trenger du ikke tenke på. Gjør heller ingen endringer på motoren for å få mer effekt, det fører aldri noe godt med seg for en båtmotor til fritidsbruk. En slik motor jobber hard og i motbakke hele tiden og skal ikke endres i spesifikasjoner. Beholder du motoren original så slipper du mange problemer og motoren holder lengre. Selv kan jeg justere på en skrue og øke effekt fra 200 til 240 hk, men velger å unnlate det da det også vil føre til større påkjenninger på hele drivlinja som gearkasse etc. Dessuten er livet best i 7 knop ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Gleder Svart 13.September.2009 Del på Facebook Svart 13.September.2009 Jeg har en AD31B som har fått original Volvo oppgradiringsturbo, makseffekten er den samme, men motoren har langt høyere dreiemoment på lavere turall, komme raskere opp i plan med lastet båt. Dette er ikke noen spesielt dyr afære, bør vurderes! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.