index Startet 18.Mai.2009 Del på Facebook Startet 18.Mai.2009 Jeg holder som kjent på med motorbytte nå, siden en av slangene på motoroljekjøleren hoppet av med havari som følge. I forbindelse med at jeg får lagd til nye slanger til dette nå, stusser jeg også litt på slangene til gearoljekjøleren. Slangene jeg har nå er 10bar oljebestandig slange, festet til stussene med doble slangeklemmer. Dette hadde jeg også på motoren, men det var som sagt ikke godt nok. Er det noen som vet hvilket trykk en slik hydraulisk gearkasse opererer med? Kanskje jeg burde byttet slanger her også? Eller har gearet lavere oljetrykk enn motoren? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Her er det bare hydraulikkslanger med stålarmering og påpressede stusser som er godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Eit HVP50 gear som eg hadde, så var det 60 bar trykk på koblinga. Høres litt skummelt ut å feste oljeslanger med kun slangeklemmer. Her bør, og kansje må du få deg slanger som har festenipler som er pressa på. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Har en mistanke om det ja! Sjekket på PRM sine sider nå, og etterfølgeren til dette gearet har max trykk 320 PSI. Dvs ca 22 bar. Litt for mye for de slangene jeg har nå, er jeg redd... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.