Jump to content

Så skjedde det med meg også.


Stubben

Recommended Posts

Hei alle båtvenner.

 

Fikk båten på slippen og høytrkkspylt fredag kveld.

Lørdag var fruen og jeg i vika og vasket hele skroget. (store flater på en Årø33)

Lørdag kveld havnet jeg på sykehuset med hjerteinnfarkt, ble operert samme natt, og alt gikk bra.

Det første jeg tenkte på da jeg kom til meg selv var båten. Hvordan skal jeg få den ferdig nå.

Så viser det seg at hele familien trår til. 2 sønner, 1 datter, 1 svigersønn og 2 brødre, boner, polerer og stoffer hele båten om mandag, annoder på om tirsdag og båten ut tirsdag kveld.

Folk i min alder, 60år++ og som har arbeidet hele livet, er vant til å gjøre tingene selv. Vi, min frue og jeg har derfor i alle 19 år gjort båtjobben selv uten behov for hjelp.

Så viser det seg at hjelpen har ligget der i alle år, det var bare å spørre. Og denne gang var det ikke nødvendig å spørre engang. Det var soleklart at båten skulle tas og settes på vannet.

Dette beviser litt for meg, at jeg må ha gjort noe riktig under oppdragelsen av mine barn. Samtidig at det er viktig og ha en god relasjon til den øvrige familien. (brødre og søstre)

 

Som dere forstår, er det mye følelser ute å går her og jeg måtte bare få det ut.

 

Ha en fin båtsommer.

Stubben.

 

Pensjonist som nyter livet

Link to post
Share on other sites

Hei Stubben :lol:

 

Det var en trist historie med en god forsettelse da båten kommer i sitt rette ellement. Vi krysser fingrene for hjerteproblemet og ønsker deg god bedring og lykke til :seeya:

Mvh

Heira :blush:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

Hei Stubben,

 

Dette var et tankevekkende innlegg, som det tar tid å fordøye.

 

Men min første innskytelse var; takk og pris at det gikk bra   -   og da tenker jeg for en gangs skyld ikke båt  :blush:

 

For en som raskt nærmer seg den alderen du beskriver, og som lider av det samme "Gjør-alt-selv-syndromet" er innlegget også en alvorlig påminnelse. Jeg skal nemlig snart ha "Poseidon" på land for rengjøring og stoffing. Når undervannsflaten er ca 100 kvadratmeter, da er det godt å vite at familien synes det er en selvfølge å hjelpe til.

 

Takk for et fint innlegg, og ta godt vare på deg selv!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Så flott at det går bra med deg!!! Og: Dere har tydeligvis gjordt MYE riktig med oppfostringen av deres barn!!

Slik assistanse med båten er godt å få! Kom deg på sjøen og nyt båtlivet så snart du kan!

Jeg sier med Poseidon: Takk for et fint og tankevekkende innlegg!! Ønsker deg GOD BEDRING Stubben!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Trist historie med en fin avsluttning....  :lol:

 

Ønsker deg god bedring, og anbefaler deg nå selvfølgelig mye ro og hvile for å komme deg....dvs. hele sommeren i båten  :seeya::blush:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Hei alle båtvenner.

 

Fikk båten på slippen og høytrkkspylt fredag kveld.

Lørdag var fruen og jeg i vika og vasket hele skroget. (store flater på en Årø33)

Lørdag kveld havnet jeg på sykehuset med hjerteinnfarkt, ble operert samme natt, og alt gikk bra.

Det første jeg tenkte på da jeg kom til meg selv var båten. Hvordan skal jeg få den ferdig nå.

Så viser det seg at hele familien trår til. 2 sønner, 1 datter, 1 svigersønn og 2 brødre, boner, polerer og stoffer hele båten om mandag, annoder på om tirsdag og båten ut tirsdag kveld.

Folk i min alder, 60år++ og som har arbeidet hele livet, er vant til å gjøre tingene selv. Vi, min frue og jeg har derfor i alle 19 år gjort båtjobben selv uten behov for hjelp.

Så viser det seg at hjelpen har ligget der i alle år, det var bare å spørre. Og denne gang var det ikke nødvendig å spørre engang. Det var soleklart at båten skulle tas og settes på vannet.

Dette beviser litt for meg, at jeg må ha gjort noe riktig under oppdragelsen av mine barn. Samtidig at det er viktig og ha en god relasjon til den øvrige familien. (brødre og søstre)

 

Som dere forstår, er det mye følelser ute å går her og jeg måtte bare få det ut.

 

Ha en fin båtsommer.

Hei stubben dette var triste greier men det viktigste er jo at du føler deg i form og at alt gikk så bra som det gjorde.

Vi alle får oss en tankevekker når slik skjer . Familie venner  og alle som er her på forumet .

Må si at du er ganske så heldig som har en familie som trår til og vil gjøre deg en gjenntjeneste, for du har sikkert stått på for og få en så fin gjeng rund deg.

En ting er det viktigste for deg nå det er og ta det med ro ikke stress ikke mas ta deg den tiden du trenger for og komme til hektene det er kun deg som har igjen for det og selfølgelig familien  de alle ønsker og ha deg ved din side i mange år enda.

 

Du er 60++. jeg fikk mitt første  da jeg var 45 og har også hatt en fantastik famile og venne- gjeng som har stått på for at jeg også skal få nyte flere dager på sjøen.

Her ligger rekrasjonen for deg i sommer . Det er vell ikke noe bedre sted og komme til hektene en man har ute på bøljan blå , :headbang: der er det ingen som har dårlig tid alle er behjelpelig,  gode og litt late dager ,"dette er livet"  komme seg bort fra travle dager og stress og mas.

 

Jeg får bare ønske deg lykke til . :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei Stubben.

 

Det var en historie, som gir mange ettertanker. Det er virkelig godt å høre at det er familie som bryr seg...det er faktisk ikke ofte.

Nyt båtlivet hele sommeren, DET er rekreasjon det.

Ta godt vare på din fantastiske familie.

 

 

 

:headbang::sailing::smash::puke:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Hei Stubben

 

Vi føler alle med deg, og det med hjelp når det trengs har nok flere av oss merket. Vi spør aldri etter hjelp, men når det butter så er de der, det varmer, og holder familien enda mer samlet.

 

Nå er det viktig å tenke positivt og bruke båt og sjøliv til det det er, dvs REKREASJON og komme deg til hektene igjen.

 

Ps! Har selv en god bekjent som satte ut sin Nidelv 24 for et par uker siden, som nå ligger på Feiring etter sitt andre hjerteinfarkt.

 

GOD BEDRING  :headbang:

Link to post
Share on other sites

God bedring. Hjerteinfarkt kan man leve lenge med, så det går helt sikkert bra! Du kan være stolt av familien din. Jeg har sett flere eksempler på det motsatte, med solgt båt som resultat.

Ha en riktig så fin sommer, rekonovalesens på båt må jo være perfekt! :sailing::headbang:

Link to post
Share on other sites

Hei Stubben.

 

Virkelig en historie til ettertanke..

Er daglig nervøs for min far som enno ikke er rundet 60 , men strever på som en gal.. Opp tidlig hver morgen og jogger / går opp på fjellet med hunden. Når han kommer ned igjen jobber han på naustet og med båten , og med huset. og og og..

Ikke 5 min. å slappe av med en kopp kaffe..

 

Godt å høre at alt er vel og god sommer. :headbang:

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

God bedring!  :headbang:

 

Det var fint å høre at du har et nettverk rundt deg som stiller opp, det må være godt å tenke på. En slik sykdom er en påminnelse om at man desverre ikke lever evig. Men samtidig er det ofte en mulighet til å gjøre noe med livsstilen - fysisk aktivitet, kosthold, røyking?. Så kan man få mange gode år til.

 

Jeg håper at du er av dem som klarer deg bra etter infarktet, det er nemlig mange som gjør! En bekjent av meg fikk infarkt når han var ca. 50 - han la om livsstilen, og trente seg opp til å bli mye sprekere enn før infarktet. Jeg har stått sammen med ham på startstreken i Beijing 1/2-Marathon. Han fullførte med stil.

 

Bruk sommeren til å komme deg på fote igjen - bruk båten mye - og kos deg sammen med den flotte familien din.  :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei Stubben,  - ønskjer deg eit godt liv på sjøen!

slik som du har det, har eg også - men likevel, har ikkje hatt infarkt enno. Det er nok best å passe seg med livsstil og alt det der. Kjenner meg i igjen i omtalen av deg og familien, det var eit fint innlegg du hadde. Spesielt det med at vi "gamle" er vant til å gjere alt sjøl. Vi bør kunne gjere sjølv det vi planlegg. så blir det gjort. Ellers blir det så mykje snakk og kommentarar, tolkingar av mål og meining at eg opplever å komme i forsvar før det blir gjort noe som helst. Bygde båten min i hagen i ca 1982, åleine så nær som 1 dag då vi støpte skroget 4 mann. Kjenner derfor alle detaljar i båten, det gir meg lykke.

Og glede. Sleppe unna folk og stress på land. Seier til kona at ho veit kvar eg er, på sjøen. Det er trygt.

Men i tilfelle infarkt, åleine i ein saktegåande båt - der er eit poeng - kan vel forekomme sjølv om eg føler ro og rekreasjon meir enn på land. Best å ikkje tenkje for mykje.

Ha ei fin helg på sjøen!

mvh

Link to post
Share on other sites

Hei Stubben!

Fint at det gikk bra med deg. Nyt sjølivet  :sailing:og slapp av. :cheers:

 

Hils familien fra oss her på baatplassen

En flott gjeng som hjalp deg i en vansklig situasjon. :nonod::flag: :flag:

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Huff, det er ikke noe hyggelig med såpass kraftige påminnelser om at ingenting varer evig. Heldigvis gikk det så bra som det gjorde i tilfellet ditt. Det kunne fått en mye verre utgang. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men ofte lærer man å bedre sette pris på livets små gleder etter en slik støkk. Dessverre er det så altfor lett å ta alt for en selvfølge og ikke ta seg nok tid til å stoppe opp og nyte de små tingene. Moren som koser seg med barnet i sola. Kattungen som spretter lekent rundt og forsøker å fange en sommerfugl. Andeparet som majestetisk tar seg fram over vannflaten.

 

Det rører å lese om dugnaden for å få istand båten. Det må varme ordentlig godt å vite at i tillegg til deg, tar de også vare på båten når det trengs som mest. Scenarioet kunne vært et helt annet: "Nei, nå må du være helt i ro og ikke så mye som tenke på båten, ihvertfall denne sommeren... Nå skal du holde deg i ro hjemme, så skal vi oppvarte og stelle med deg...". Det er vel ikke noen rekrasjon for et båtmenneske? Det vet tydeligvis familien din også og har allerede forberedt det beste rekrasjonsmiddelet du kanskje kan få - en båt som er ferdig klargjort og som ligger klar til mange og lange dager på sjøen.

 

Lykke til med videre rekrasjon og første prøveturen etter slippinga!

Link to post
Share on other sites

:smiley:

Hei Stubben!

Vil også gjerne slutte meg til alle de gode ønsker du har fått ovenfor!

Takk for at du deler en såpass privat situasjon med oss andre, vi har godt av å stoppe opp og tenke oss litt om alle og enhver. Er selv i samme aldergruppe som deg og driver og reparerer på karsystemet. Ta godt vare på deg selv og dine kjære, og ha en deilig sommer!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...