Kapteinsfrua Startet 18.Mai.2009 Del på Facebook Startet 18.Mai.2009 Hei. kan noen si noe om disse båtene og motorene? Bavaria 27/29, Nor Star 290 og Skarpnes 9100? Sitér dette innlegget Link to post
nb840 Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Hvilke motorer? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 i baveria 27 sitter en d4 og 29 sitter det d6. Norstaren til naboen sitter en kad 300. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Kapteinsfrua Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Har noen erfaring med disse båt/motortypene? Problemer med kad 43 etter noen år? Sitér dette innlegget Link to post
Schierna Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 (redigert) Hva som er best er det vel vanskelig å si så mye om da dette handler mye om smak. er vel bra båter alle 3 men ville kanskje satse på norskbygget båt. Vedr. motor høres det ut til at KAD 300 er eldst. Sjekk timeantall på båtene og vurder hvilken motor du ville være mest konfetabel med. Lykke til Redigert 18.Mai.2009 av Schierna (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 (redigert) Om jeg husker rett er Skarpnes 9100 bare levert som byggesett. Mulig jeg er hysterisk - men jeg er ikke veldig begiestret for selvbygde båter. Har også en formening om at en hel del av lengden på Skarpnesen kommer fra et langt baugnebb og en stor badeplatform - dvs at skroget er ganske litet NordStar 290 er vel et gammelt Polar skrog om jeg husker rett. Ganske flatbunnet, så forvent ikke supre sjøegenskaper i litt sjø. Kvaliteten er nok helt OK. NordStar er et litet båtbyggeri - så det er ikke så mange av disse båtene utpå. Bavaria 27 og 29 er mine favrotter blant Bavariaene. Synes disse båtene har en ærlig kvalitet og ser OK ut. Sjøegenskaper på det jevne - men ganske runde forskip gir nok litt slag i krapp sjø. Mye plast i cockpit og knirkende dørker under dekk. En bra forhandler som mange sier gir god service. Jeg synes 29's cockpit løsning er bedre enn 27'en med solseng. El anlegget ser litt rufsete ut synes jeg - hadde ikke skadet om det hadde vært bedre kabeldraging her Motormessig tror jeg både KAD 43, KAD 300 og D serien er helt OK så lenge de er skikkelig vedlikeholdt. Har D motorene gått mer enn 200 timer sier VP at risikoen for injektorproblem er betydelig redusert. Uansett motorvalg hadde jeg tenget forsikring med maskinskadeforsikring (da dekkes også et eventuelt totalhavari pga injektorfeil på D serien om motoren er mer enn 5 år gammel - mulig det er aldersfradrag) Redigert 18.Mai.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinsfrua Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Hei, tusen takk for utfyllende og gode svar. Da gjenstår det bare å dra ut å se på båter. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 Bavaria 29 er mye bedre i sjøen enn Skarpnesen, men gå for D6 kontra Kad 300 i denne båten. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Lagavulin Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 Låner denne tråden litt videre da jeg selv vurderer Bavaria 29 opp imot Joda 290. Noen som kan si noen fordeler/ulemper disse båtene mot hverandre, 2005-2007 mod? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 (redigert) Personlig liker jeg Jodaen godt - men 290'en opplever jeg som ganske trang - og cockpiten er litt gammeldags. Har hørt av eiere at de er godt fornøyde med den. I segmentet 27-30 fot sliter jeg med å finne gode norske alternativer til Bavaria. Om pris er relativt underordnet hadde jeg kikket på en eldre Windy 31 Tornado med ny motor. Kanskje litt dyrere men sjøegenskaper og kvalitet som er langt bedre enn både Joda og Bavaria Eldre Bavaria motorbåt ville jeg sjekket nøye. Jeg synes Bavaria har svingt seg bra de siste par årene. 2005 modell vurderte vi selv da vi kjøpte Nidelv 300 - og jeg likte ikke de den gang. Redigert 20.Mai.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 ...... Bavaria 29 opp imot Joda 290. Kan ikke si så mye fornuftig om disse to opp mot hverandre. Ser at Bitteliten opplever Joda 290 som trang, og tar jeg ikke helt feil, så har Joda 290 identisk skrog som den gamle Joda 7900. Altså en ganske liten båt med skrog på like over 26 fot, som er blitt 29 med plattform og baugspyd. Vet ikke noe om skrogstørrelsen på Bavaria. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 Bavaria 29 Sport er 3 meter bred og har en skroglendge på 30 fot. Den har full ståhøyde nede i kabinen og oppleves som større en sammenliknbare båter på 29 fot. Det er endel forskjeller mellom de siste 2005 2006 modeller og tidligere, bla: - større bad - 2 ekstra luker på dekk som gir ekstra lys nede, i tillegg gir det båten et bedre utseende - ny layout på bysse - lysere treinteriør - mer skap-plass - høyere ståhøyde under dekk - rekka langs dollbordet strekker seg lengre bak som gjør det tryggere for barn å gå langs rekka - lyse vindusglass - tøffere fasong på targabøylen 2007 versjonen har i tillegg det nye bryterpanelet Foreslår at du kikker på 2006 eller 2007 modeller av 29 Sport med D6. Personlig synes jeg disse er bedre enn 30 Sport (selv med den nye cockpitlayouten), men her kan det være litt smak og behag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.